جزئیات مربوط به فعالیت اصناف و اماکن اصفهان در ماه رمضان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در نتیجه مذاکرات میان اتاق اصناف، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس محدودیت‌های اصناف در ماه رمضان مشخص شد.

سرهنگ حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با محدودیت‌های پلیس برای اصناف اصفهان در ماه رمضان، اظهار کرد: با توجه به وجود انوار معنوی ماه مبارک رمضان و اهمیت این ماه برای مردم شریف، متدین و پایبند به اصول استان اصفهان، لازم است تغییر رفتار برخی از اقشار جامعه، متناسب با این ماه مبارک تبیین شود به گونه‌ای که با روزه داری ماه رمضان در تعارض نباشد.

وی با بیان اینکه یکی از این رفتارها، فعالیت صنوف در سطح استان اصفهان است، افزود: به همین سبب مذاکراتی میان اتاق اصناف، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس برگزار و محدودیت‌های اصناف در ماه رمضان مشخص شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: عرضه کنندگان آش، حلیم، کله پاچه و نظیر آن مجاز هستند به‌صورت بیرون‌بر و از ساعت ۱۴ غذای خود را عرضه کنند.

وی ادامه داد: رستوران‌هایی که اقدام به طبخ غذاهای بدون بو می‌کنند، از ساعت ۱۴ مجاز به فعالیت بیرون‌بر هستند و توزیع غذاهای بودار مانند انواع کباب نیز به‌صورت بیرون‌بر یک ساعت قبل از اذان مغرب بلامانع خواهد بود.

حسین‌زاده زمان فعالیت فروشندگان بستنی و آبمیوه را نیز از ساعت ۱۷ اعلام و خاطرنشان کرد: واحدهای مستقر در پایانه‌ها نیز درصورتی که مجوزها و تاییدیه لازم را از بهداشت بگیرند، با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند در محل اقدام به پذیرایی از مشتریان خود کنند البته به‌شرطی که پوشش‌های مناسب برای رعایت فاصله‌گذاری را در محل داشته باشند.

وی اضافه کرد: استخرها، باشگاه‌های ورزشی و مجموعه‌های پذیرایی سنتی و گردشگری همچنان به‌طور کامل تعطیل خواهند بود و در صورتی که ستاد استانی مقابله با کرونا ابلاغیه جدیدی برای بازگشایی آن‌ها صادر کرد، اداره نظارت بر اماکن پلیس نیز مجوزهای لازم را ابلاغ خواهد کرد.

برخورد جدی با مجرمان در ماه مبارک رمضان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: عوامل انتظامی مخصوصا راهنمایی و رانندگی، کلانتری و پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی به‌صورت صد در صدی استعداد و توانایی خود را به‌ویژه در ساعات پس از افطار به‌کار خواهند گرفت تا از وقوع جرایم در ماه رمضان پیشگیری کنند.

وی افزود: برخی از مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار که مکرر توسط پلیس دستگیر شده و دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد کرده است، به دلیل آنکه از آموزه‌های دینی و اخلاق دور شده‌اند، مترصد سوءاستفاده از فرصت‌های پیش آمده در ماه مبارک رمضان هستند.

حسین‌زاده اظهار کرد: سرقت از منازل خالی از سکنه یا خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان‌ها و برپایی دسته‌جات موتورسوار با هدف ایجاد مزاحمت در سطح معابر، مواردی است که نیروی انتظامی در ماه مبارک رمضان با آن برخورد جدی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: نیروهای پلیس به دو صورت آشکار و پنهان رفتار مجرمین را دنبال کرده و با مشارکت مردم استان اصفهان، اجازه این قبیل رفتارها را نخواهند داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان درباره موضع پلیس در مقابل زیست شبانه در ماه رمضان، تصریح کرد: مفهومی با عنوان زیست شبانه به عنوان رسمی، معمول و مورد تایید مقامات استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا تاکید کرده که اگر مردم در موارد غیرضروری از منازل خود خارج شده و در مکان‌های عمومی حضور یابند، این فعالیت آن‌ها مغایر با اصول بهداشتی خواهد بود و نباید انجام شود.

افزایش آمار سرقت پس از مرخصی زندانیان، نیاز به بررسی دارد

حسین‌زاده در رابطه با گمانه‌زنی‌های اخیر مبنی بر افزایش آمار سرقت‌ها در سطح استان پس از مرخصی و عفو گسترده زندانیان در سال جاری، اضافه کرد: میزان وقوع جرائم و سرقت‌ها باید در بازه‌های زمانی سه ماهه رصد شده و آمارهای مربوط به آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نقش مرخصی زندانیان در روزهای اخیر بر این موضوع نیاز به بررسی دارد و بدون بررسی آمارها اظهار نظر درخصوص آن ممکن نیست اما در اینکه به مرخصی فرستادن زندانیان، یک رفتار عاقلانه و منطقی بود، شکی نیست.

کد خبر 420433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    الان مغازه هست داخل خیابان آل بویه جنوبی که از ساعت 11 فروش داره