بهانه‌ای برای عدم برقراری بیمه بیکاری رانندگان تاکسی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: به‌دلیل اینکه بنا است پشتیبانی دولت از رسته‌ها و مشاغل آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا، از محل صندوق ارزی تأمین شود بنابراین بهانه مشمول بیمه بیکاری نشدن رانندگان تاکسی منتفی می‌شود.

به گزارش ایمنا، عبدالله جلالی در جلسه فرماندهی ستاد اقتصادی مقاومتی استان قم به حمایت دولتی از ۱۳ رسته اشاره و اظهار کرد: کار خوبی اتفاق افتاده، اما پیشنهاد می‌شود درصدی از ظرفیت‌های هر استان را گلوبال شده و در اختیار استان قرار داده شود تا آن بخشی که در این رسته‌ها نیامده مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که به‌علت شیوع بیماری کرونا در مجموعه مدیریت شهری آسیب‌دیده بنگاه‌ها هستند تصریح کرد: تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری مثل اتوبوسرانی به این معنا است که شهرداری‌ها باید تمام هزینه‌های نیروی انسانی را بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری و شهرداری‌ها آسیب‌های جدی در بخش‌ها وجود دارد بنابراین در صورت قرار گرفتن این ۱۰ درصد گلوبال در اختیار استان‌ها، سبب حل مشکلات و آسیب‌های استان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی‌ها به علت عدم پرداخت سه درصد بیمه بیکاری مشمول این نوع بیمه نمی‌شوند، ادامه داد: به‌دلیل اینکه بنا است پشتیبانی دولت از رسته‌ها و مشاغل آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا، از محل صندوق ارزی تأمین شود بنابراین این بهانه مشمول بیمه بیکاری نشدن رانندگان تاکسی منتفی می‌شود.

جلالی با تأکید بر اینکه عوارض پروانه کسب صنوف باید مطابق سال ۹۸ باشد، اضافه کرد: تمدید ۶ ماهه پرداخت این عوارض به این معنی است که ۲۰ درصد افزایش تعرفه امسال شامل حال صنوف می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در عمل شورای شهر قم پیشنهاد داده عوارض پروانه کسب صنوف با ۱۵ درصد تخفیف، تا پایان خرداد مطابق سال ۹۸ است.

کد خبر 420404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.