تصور کنترل یا کاهش بار بیماری کرونا غلط است

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: متاسفانه کنترل و یا کاهش بار بیماری کووید ۱۹ پیام غلطی است که به مردم رسیده و اگر چنانچه در برخی شهرها آمارهایی از کاهش کرونا به گوش می رسد، نباید تصور کنیم که به طور کلی بیماری ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایمنا، علیرضا زالی ضمن ابراز نگرانی از افزایش میزان ترددها و سفرهای بین استانی اظهار کرد: با وجود انجام ترددهای غیر ضروری و تفریحی در سطح شهر و افزایش مسافرت‌ها قطعا با افزایش بار بیماری روبه‌رو خواهیم بود.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تغییر روند زندگی مردم و کنترل کرونا است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران کرونا را ویروسی فریبنده و خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: باید ملاحضات بهداشتی با قوت و جدیت همچنان ادامه داشته باشد.

زالی گفت: در تهران ۳۱۳ مورد جدید بیماری کرونا در بخش‌های عادی و ۸۶ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شده اند و ۴۶۲ بیمار نیز از مجموع بیمارستانهای تهران ترخیص شده‌اند.

وی از افزایش که ۱,۵ درصدی آمار مبتلایان خبر داد و افزود: این مهم نشان دهنده شیب نسبتا ملایم مبتلایان به کروناست.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی بهبودیافتگان در بیمارستان‌های کلان شهر تهران، تصریح کرد: اگر چنانچه ترددهای غیر ضروری در سطح شهر افزایش یابد ممکن است با افزایش آمار مواجه شویم.

زالی با بیان اینکه ناقلین بدون علامت گروه‌های پرخطر انتشار بیماری کرونا محسوب می‌شوند، افزود: حتی در افرادی که از بیمارستان‌ها هم مرخص می‌شوند، درمان قطعی سه تا چهار هفته زمان‌بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در بیماری‌های اپیدمیولوژیک گمانه زنی‌های فراوانی مبنی بر واکنش های مختلف ویروس وجود دارد، گفت: احتمال افزایش ترددها با تند شدن بار بیماری کرونا وجود دارد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از برنامه‌ریزی برای نحوه فعالیت ادارات و ارائه پیشنهادات برای ناوگان حمل و نقل عمومی برای کنترل و ریشه کنی کرونا در تهران خبر داد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تغییر روند زندگی مردم و کنترل کرونا خواهد بود.

زالی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های کاری مختلف در شیفت‌های شب و یا بعدازظهر را راه برون رفتی برای کاهش ترددها خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 420381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.