واکنش روسیه به اظهارات ضد ایرانی ترامپ

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص ادعای اخیر آمریکا در خصوص نقض قطعنامه شورای امنیت از سوی ایران گفت: ایران با پرتاب ماهواره نظامی نور۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض نکرده است و ادعای طرف آمریکایی دراین باره بی‌اساس است.

به گزارش ایمنا، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این مطلب اظهار کرد: بارهاست که آمریکا تلاش می‌کند که خود را از محکومیت جهانی بخاطر نقض قطعنامه ۲۲۳۱ خلاص کند و به همین دلیل ایران را متهم می‌کند.

وی افزود: این تاکتیک آمریکا را بی اعتبار می‌خوانیم و در شورای امنیت نیز چنین حرکتی را مردود خوانده‌ایم، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام، ایران را از حضور صلح آمیز در فضا و امور فضایی منع نکرده است ضمن اینکه ادعای آمریکا مبنی بر این که موشک‌های فضایی ایرانی می‌تواند سلاح هسته‌ای حمل کند، بی‌اساس است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: ایران هیچگاه سلاح هسته‌ای تولید نکرده است و در آینده نیز چنین سلاحی نخواهد داشت، اما آمریکا به توسعه توانمندی موشکی و هسته‌ای خود می پردازد.

به گزارش ایمنا، نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 420364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.