برنامه های سینمایی هفته فرهنگی اصفهان

رئیس دفتر تخصصی سینما گفت: بیش از ۲۰۰ فایل ۱۵ دقیقه ای آموزشی در حوزه های سینما بر روی سایت فرهنگسرای مجازی بارگذاری خواهند شد.

مصطفی حیدری درباره ویژه برنامه‌های دفتر تخصصی سینما در هفته فرهنگی اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: در سال‌های گذشته کارگاه‌های مختلف سینمایی توسط دفتر تخصصی سینما برگزار و مستندسازی تصویری کامل از این کارگاه‌ها انجام شد. فیلم‌های همان کارگاه‌ها را به فرهنگسرای مجازی اصفهان تحویل دادیم و این فایل‌ها در هفته فرهنگی اصفهان برای علاقه مندان بارگذاری می‌شود.

رئیس دفتر تخصصی سینما شهرداری اصفهان تماشا با بیان اینکه "این کارگاه‌های هیچ هزینه‌ای ندارد و رایگان است"، افزود: این فایل‌ها را در بیش ۲۰۰ بسته ۱۵ دقیقه‌ای طراحی و به اشتراک گذاشته خواهد شد. این آثار علاوه بر سایت فرهنگسرای مجازی در کانال و صفحه اینستاگرام دفتر تخصصی سینما به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات این کارگاه‌ها، ‌اظهار کرد: از ابتدا سعی شد که این کارگاه‌ها از مباحث پایه‌ای آغاز و رفته به رفته تخصصی تر شود. به همین دلیل ابتدا کارگاه‌های ایده پردازی، ایده تا فیلمنامه و سپس فیلمسازی بارگذاری خواهد شد. در کل بیش از سه هزار دقیقه محتوا آموزشی در موضوعات مختلف بر روی سایت فرهنگسرا قرار خواهد گرفت.

حیدری درباره دیگر ویژه برنامه‌های دفتر تخصصی سینما،‌ توضیح داد: ۱۰۰ فیلمی که شرکت کنندگان در کارگاه‌های آموزشی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ تولید کرده بودند نیز از پنجم اردیبهشت‌ماه بر روی سایت فرهنگسرای مجازی منتشر خواهد شد. این فیلم‌ها هیچگاه دیده نشده و تنها محدودیت به جشنواره فیلم کودک بود که اکنون فضای انتشار آن‌ها به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه "برگزاری مجازی کارگاه‌ها و برنامه‌های دفتر تخصصی سینما را بررسی می‌کنیم" تاکید کرد: در سال گذشته دو دوره سلسله کارگاه‌های مستند، مبانی نقد و صنعت سینما طراحی شد و برای سال جاری دوره سوم که در واقع تکمیلی دوره‌های پیشین است برنامه ریزی شده بود. اگر ممنوعیت تجمع ادامه پیدا کند این دوره‌ها را به صورت مجازی ادامه می‌دهیم.

کد خبر 420349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.