سواد سلامت روان در جهان پساکرونا ارتقا می‌یابد

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: از مهمترین آثار و نتایج گذار از دوران کرونا ارتقای سطح سواد سلامت روان جامعه است؛ مبحث پیشگیری و سلامت در هر کشور که خواستار توسعه و پیشرفت است باید در اولویت باشد.

به گزارش ایمنا، محمد حاتمی در خصوص ماحصل گذار از بحران کرونا اظهار کرد: برخی از اختلالات روحی و روانی نظیر وسواس، اضطراب و افسردگی به دلیل تغییر سبک زندگی و کاهش درآمدهای اقتصادی در دوران پساکرونا افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: برخی اقشار جامعه همچون بازماندگان قربانیان کرونا و شماری از کارگران که موقعیت‌ اجتماعی (شغلی) و کسب درآمد آنها تحت تاثیر قرار گرفته و به طور حتم آسیب و تبعات مخرب این مسئله در جهان پساکرونا بروز می‌کند.

حاتمی تاکید کرد: گاه برخی اختلافات خانوادگی هم که به جهت شماری از محدودیت‌ها همچون قرنطینه خانگی بروز می‌کند، در دوران گذار از کرونا خاموش است و در جامعه پساکرونا تجلی می‌یابد.

حاتمی ادامه داد: در جهان پساکرونا اما به همراه برخی آثار و نتایج مخرب، اقتصاد، فرهنگ و ارتباطات متحول می‌شود و تغییر سبک فرهنگ، ارتباطات و اقتصاد برای جوامع آثار و نتایج متعددی را به همراه می‌آورد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین نظیر اینترنت و تلفن به منظور برگزاری جلسات و همایش‌ها و آموزش زندگی بشر را تسهیل و بهره‌وری را ارتقا می‌بخشد.

به گفته حاتمی، فراگیری استفاده از تکنولوژی و فناوری همچنین کاهش ترافیک و آلودگی‌های محیطی نیز در دوره پساکرونا خودنمایی می کند.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین آثار و نتایج گذار از دوران کرونا ارتقا سطح سواد سلامت روان جامعه است؛ مبحث پیشگیری و سلامت در هر کشور که خواستار توسعه و پیشرفت است، در اولویت قرار دارد.

حاتمی به اعتماد آنلاین گفت:در جامعه ایران این مبحث در سیاست‌گذاری‌های کلان و رسانه‌ها به عنوان یک مسئله حاشیه‌ای تلقی می‌شد؛ ویروس کرونا اما مبحث سلامت روان را به عنوان یکی از مهمترین عناصر سبد خدمات مردمی به شهروندان و برنامه‌ریزان بدل کرد.

این روانشناس یادآور شد: این مبحث باید از دوران کودکی در مدارس و مقاطع نخست ابتدایی آموزش داده شود و بنابراین ارتقاء سلامت روان هر جامعه نیز از مهمترین خصائص جهان پساکرونا به‌شمار می‌رود.

کد خبر 420344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.