طوفان لحظه‌ای نیمه شمالی اصفهان را دربر می‌گیرد

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان از نفوذ موج جدید ناپایدار و بارش زا به این استان خبر داد و گفت: این سامانه از امروز تا یکشنبه در اصفهان فعال خواهد بود.

ویکتوریا عزتیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، از ورود موج ناپایدار بارشی به استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه از امروز تا یکشنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود از این رو در بسیاری از مناطق افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و رگبارهای بهاری به ویژه در شمال، شمال غرب و شرق اصفهان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد شدید در مناطق شرق و شمال استان در این مدت به گرد و خاک محلی منجر خواهد شد؛ همچنین روز یکشنبه توفان لحظه‌ای، رگبار و رعد و برق بسیاری از مناطق را دربر می‌گیرد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به افزایش دو تا سه درجه ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: خوروبیابانک با دمای ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

عزتیان تصریح کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

وی به بارندگی های پراکنده روز گذشته در سطح استان اشاره و اظهار کرد: بیشترین بارش از سمیرم با میانگین ۳.۳ میلی متر، داران با میانگین  ۱.۶ میلی متر، گلپایگان با میانگین ۱.۲ میلی متر و کلانشهر اصفهان با میانگین چهار دهم میلی متر گزارش شده است.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای هشدار داد: وزش باد شدید و توفان لحظه ای روز یکشنبه _هفتم اردیبهشت ماه_ نواحی شرق، جنوب، شمال و همچنین همه مناطق بادخیز استان را دربر می‌گیرد، از این رو احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال، آسیب به تاسیسات شهری، کاهش دید افقی به دلیل خیزش گرد و خاک محلی و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی این مناطق وجود دارد.‌

کد خبر 420319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.