ناوگان حمل و نقل شهرکرد هر روز ضدعفونی می‌شود

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شهرکرد، از ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل شهری مرکز چهارمحال و بختیاری به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا به صورت روزانه خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهرداد میرزاییان اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و تاکسی به صورت روزانه در محل پارک‌سوار آزادی و ایستگاه‌های مبدا و مقصد، توسط تیم‌های سطح شهر ضدعفونی شده و پس از پایان کار نیز تمامی ناوگان در محل توقفگاه مرکزی سازماندر میدان قمر بنی‌هاشم(ع) توسط تیم‌های مستقر با امکانات و مواد مورد تایید شده ضد عفونی می‌شوند.

وی گفت: پس از شیوع کرونا، تمامی اقدامات پیشگیرانه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت در این ناوگان اجرایی شده است و در دوران قرنطینه استانی نیز ممنوعیت خروج تاکسی‌ها از استان، بر اساس بخشنامه‌ها تا ابتدای اردیبهشت ابلاغ شد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شهرکرد به اقدامات آموزشی شهرداری در این‌باره اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌های لازم در خصوص نحوه ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی و روش‌های پیشگیری توسط کارشناسان بهداشت استان در ابتدای شروع اپیدمی کرونا به صورت جداگانه به تیم‌های گندزدایی و ضدعفونی، رانندگان و پرسنل اداری داده شد و تمامی کارکنان این بخش از جمله رانندگان و کادر اداری با روش‌های پیشگیری و خطرات بیماری آشنایی کامل یافتند.

میرزاییان با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مختص خودروهای تاکسی و ناوگان اتوبوسرانی شهری، گفت: این طرح به تمامی فعالان در این ناوگان ابلاغ شده است و تاکسی‌ها موظفند حداکثر  دو نفر سرنشین در عقب خودرو سوار کنند.

وی گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با فاصله استاندارد در تمامی ناوگان اتوبوس درون شهری با استفاده از برچسب‌های هشدار دهنده اجرایی شده و مسافران بر اساس فضاهای مشخص می‌توانند از ناوگان اتوبوس درون شهری استفاده کنند؛ همچنین جهت حفظ سلامت و ایمنی رانندگان اتوبوس، کابین راننده از محل مسافران به صورت کامل جدا شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 420296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.