نخستین پیست حرفه‌ای دوچرخه‌سواری در قم راه‌اندازی شد

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از راه‌اندازی و خط کشی نخستین پیست حرفه‌ای دوچرخه‌سواری در بوستان آموزش ترافیک پردیسان خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی نیک با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌شده در بوستان آموزش ترافیک شهرداری قم، اظهار کرد: بوستان آموزش ترافیک پردیسان شامل هفت پیست منحصر به‌فرد بوده که به مرور اقدامات طراحی، اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از پیست‌های پیش‌بینی‌شده در این بوستان ترافیکی، مربوط به دوچرخه‌سواری است، تصریح کرد: این پیست کاملاً حرفه‌ای و با الگوبرداری از پیست شهر زوریخ طراحی‌شده است که پذیرای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: این پیست در چندین مرحله توسط همکاران سازمان حمل‌ونقل و ترافیک به‌صورت دستی خط کشی شده که این خط کشی‌ها شامل مراحل طراحی، آکس گیری، اجرای خط کشی، پاشیدن گلس بید (جهت ایجاد انعکاس نور در شب) و پاکسازی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه این پیست در کنار ایجاد ظرفیت‌های مناسب دوچرخه‌سواری سبب ارتقای حرفه‌ای این رشته ورزشی در قم می‌شود، یادآور شد: با توجه به ویژگی‌های این پیست‌ها در این بوستان ترافیک به‌زودی شاهد برگزاری مسابقات کشوری و حتی جهانی در پیست‌های هفتگانه خواهیم بود.

کد خبر 420265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.