نظامیان ایالات متحده ماهواره سپاه را در مدار زمین مشاهده کردند

اسکادریل شماره ۱۸ کنترل فضای کیهانی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد: نظامیان ایالات متحده نخستین ماهواره نظامی ایران را که روز چهارشنبه پرتاب شد، در مدار زمین مشاهده کرده اند.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، در پیام  توییتری این اسکادریل  آمده است: "هجدهمین اسکادران کنترل فضای کیهانی نیروی هوایی آمریکا دو شیئی  را ردیابی می کند: ماهواره نور (شماره ۴۵۵۲۹ در فهرست اشیای فضایی) و یکی از مراحل مرحله موشک قاصد  (شماره ۴۵۵۳۰) که توسط ایران به فضا پرتاب شده است".

پیش از این، اطلاعات مربوط به کشف یک شیئی جدید در مدار زمین  پس از گزارش های مربوط به پرتاب ماهواره ایران در سایت تخصصی نیروی هوایی آمریکا منتشر شده بود، اما به صراحت مشخص نشده بود که صحبت بر سر یک ماهواره ایرانی است. در همین زمان، شیئی شماره ۴۵۵۲۹با  نامگذاری بین المللی ۲۰۲۰ ـ ۰۲۴ آ  با حداقل ارتفاع ۴۲۶ کیلومتر و حداکثر ۴۴۴ کیلومتر و تمایل ۵۹.۸ درجه به خط استوا در مدار زمین قرار داشت.

ماهواره نور به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی ایران صبح دیروز با ماهواره ‌بر سه مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شده و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

دیرتر ژنرال جان هیتن معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، اظهار کرد ایالات متحده پرتاب فضایی ایران را مشاهده نمود، اما خاطرنشان کرد که وی در مورد موفقیت آمیز بودن این پرتاب اطلاعاتی ندارد.

اسکادریل شماره ۱۸ کنترل فضای نیروی هوایی آمریکا مستقر در پایگاه هوایی وندنبرگ (کالیفرنیا)، کلیه اشیای مصنوعی موجود در مدار زمین  را ردیابی، رهگیری و شناسایی می کند.

کد خبر 420257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.