انجام یک هزار و ۲۲۱ ماموریت آتش‌نشانی در صومعه‌سرا

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری صومعه‌سرا گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این واحد در سال ۹۸ به یک‌هزار و ۲۲۱ مورد ماموریت اطفای حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی اعزام شدند.

رسول اندرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه واحد آتش‌نشانی شهرداری صومعه‌سرا با یک ایستگاه خودروی اطفائیه در خدمت شهر و شهروندان است، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۸، تعداد ۴۰۵ مورد عملیات اطفای حریق انجام شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۳ عملیات آتش‌سوزی منزل مسکونی بوده که نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش و آتش‌سوزی واحدهای تجاری با ۱۳ مورد، ۱۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری صومعه‌سرا ادامه داد: در سال گذشته ۲۳۱ مورد آتش‌سوزی باغ، علفزار، بیشه و جنگل رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن، ۲۰ درصد افزایش داشته و همچنین آتش‌سوزی ضایعات و انواع پلاستیک نیز ۴۰ مورد بوده است.

اندرز با اشاره به اطفای هفت مورد حریق نانوایی و مهار ۶۴ آتش‌سوزی خودرو در تصادفات جاده‌ای و هفت حریق انباری، گفت: این حوادث در مجموع ۹ فوتی و ۱۷ مصدوم بر جای گذاشته است.

وی گفت: بیشترین علت آتش‌سوزی منازل مسکونی و تجاری صومعه‌سرا، اتصال در سیستم سیم‌کشی برق و وسایل برقی بوده است.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری صومعه‌سرا اظهار کرد: با توجه به ارائه آموزش‌های پیشگیری از اطفای حریق در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و بیمارستان‌ها توسط آتش‌نشانان حوادث آتش‌سوزی این شهر در سال گذشته کاهش داشته است.

اندرز با بیان اینکه آتش‌نشانان واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری صومعه‌سرا در سال گذشته ۳۴ محبوس در آسانسور را رها و ۵۲ درب اماکن مختلف را بازگشایی کردند، عنوان کرد: در این مدت ۱۴ عملیات خروج انگشتر و ۳۱ عملیات رهاسازی حیوانات اهلی و وحشی انجام شده است.

وی به پشتیبانی آتش‌نشانان صومعه‌سرا از شهرهای همجوار از جمله گوراب زرمیخ، طاهر گوراب، تولمات، ضیابر، تولم‌شهر، ماسال و فومن اشاره کرد و گفت: آتش‌نشانان این شهر در طول سال گذشته ۲۹۵ روز در میادین اصلی و خیابان‌های این شهر آماده‌باش بوده‌اند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری صومعه‌سرا با اشاره به انجام ۱۲۷ فقره بازدید ایمنی از آپارتمان‌های جدیدالتاسیس، عنوان کرد: ماموران این واحد معابر و اماکن عمومی این شهر را در ۶۰ مرحله ضدعفونی و گندزدایی کردند.

به گزارش ایمنا، شهرستان صومعه‌سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت ساکن در سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آن با ۲۸ آتش‌نشان و چهار خودروی سنگین مستقر در یک ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 420232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.