قطع درختان برای ساخت قبور در آرامستان کرمان کذب است

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، مطلب منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر قطع درختان در پردیسان قائم(عج) برای ایجاد قبور را تکذیب کرد.

به گزارش ایمنا، سلمان متحدین با بیان اینکه محدودۀ آرامستان از دوره‌های قبل مشخص شده و در دوره‌های اخیر نیز هیچ‌گونه تغییری نکرده و گسترش نیافته است، اظهار کرد: عکس‌های هوایی این منطقه در چهارسال اخیر که از طریق نرم افزار google earth قابل مشاهده است، مؤید این نکته است که طی این مدت برای ساخت قبور هیچ درختی قطع نشده است؛ ضمن این‌که شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری، عکس‌های هوایی این محدوده را نیز مشاهده کنند که هیچ اصله درختی قطع نشده است.

وی با اشاره به تاکید دوره جدید شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان تأکید کرد: حتی اگر در نقطه ای مجبور به حذف درخت باشیم، شهرداری کرمان با توجه به این که به  توانایی جابجایی مکانیزه درختان رسیده است، درختان را جابه‌جا می کند؛ ضمن این‌که نوع درختان پردیسان قائم (عج)، از گونه‌ای است که به‌راحتی می‌توان آنها را جابه‌جا نمود.

سرپرست مدیریت ارتباطات و بین‌الملل شهرداری کرمان بر این نکته که شهردار کرمان تأکید کرده برای افزایش تعداد قبور، هیچ درختی قطع نشود، اشاره کرد و گفت: برخی اوقات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری پس از نقشه‌برداری برای ساخت قبور، برای جلوگیری از حذف درختان، مجبور به تغییر نقشه‌ها شده است.

متحدین با تأکید بر این‌که شهرداری کرمان همواره در جهت افزایش سرانۀ فضای سبز شهری در نقاط مختلف شهر به‌ویژه پردیسان قائم (عج)، به‌عنوان بزرگ‌ترین جنگل دست‌کاشت ایران تلاش کرده است، گفت: همچنین در این دوره از مدیریت شهری، در راستای حفظ و گسترش فضای سبز، کمیسیون ماده هفت راه‌اندازی شده است؛ بنابراین، قطع هر درخت در شهر کرمان بدون تصویب این کمیسیون، امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون آرامستان جدید کرمان تصریح کرد در این محدوده مشکل تعارضی با ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در کرمان پیش آمده که مدیریت استان باید برای مرتفع شدن آن نشستی برگزار کند و تصمیم گیری شود چراکه ظرفیت آرامستان فعلی رو به اتمام است.

سرپرست مدیریت ارتباطات و بین‌الملل شهرداری کرمان عنوان کرد: متأسفانه این‌گونه شایعه‌سازی‌ها و حواشی، مدیریت شهری را از پرداختن به اقدامات اصلی خود باز می‌دارد و موجب می‌شود بخشی از انرژی خود را برای پاسخ‌گویی به این حاشیه‌سازی‌ها و شایعات صرف کند.

متحدین تصریح کرد: با ورود دادستان کرمان به‌عنوان مدعی‌العموم به این موضوع، به‌زودی زوایای مختلف آن روشن شده و در اختیار شهروندان گرامی قرار خواهد گرفت تا به قول این ضرب‌المثل قدیمی؛ «روسیاهی به ذغال بماند» و از فعالیت حاشیه‌سازان برای گرفتن انرژی شهرداری کرمان جلوگیری شود.

کد خبر 420230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.