پروژه‌های مشارکتی موتور محرک توسعه شهرها است

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه پروژه‌های مشارکتی موتور محرک توسعه شهرها است، گفت: پیشرفت و توسعه شهرهای بزرگ نتیجه اجرای پروژه‌های مشارکتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه افتتاح پارک بانوان شهر گلپایگان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پروژه‌های مهمی توسط شهرداری گلپایگان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که قطعا توسعه و پیشرفت این شهر را همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مشارکتی موتور محرک توسعه شهرها است، گفت: پیشرفت و توسعه شهرهای بزرگ نتیجه اجرای پروژه‌های مشارکتی است.

رییس سازمان شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: پارک بانوان گلپایگان در سطح کشور کم‌نظیر است و دارای امکانات و تجهیزات خوبی برای استفاده بانوان است.

جمالی‌نژاد گفت: راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله گلپایگان یکی از مطالبات مردم این شهر است که با کمک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه با کمک استانداری اصفهان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور زمین اطراف سایت بازیافت زباله گلپایگان تملک خواهد شد، افزود: یک میلیارد تومان برای کمک به راه‌اندازی سایت اختصاص می‌یابد که در هفته دوم اردیبهشت  ۵۰۰ میلیون تومان آن واریز خواهد شد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برآورد برای راه‌اندازی کامل کارخانه بازیافت زباله گلپایگان هشت میلیارد تومان است که از هر ردیف اعتباری برای جذب این مبلغ پیگیری خواهیم کرد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه سال ۹۸ تبصره ۲ ماده ۳۲ به تصویب رسید و اعتبار شهرداری‌های استان پرداخت شد، تصریح کرد: از محل عوارض سوخت علاوه بر کمک مالی به شهرداری‌های شهرهای زیر۵۰ هزار نفر جمعیت، ماشین‌آلات خریداری و تحویل شده است.

وی اظهار کرد: فروردین ماه سال گذشته ۲۵ استان کشور درگیر سیل شد که در دو قرن اخیر بی‌سابقه بوده است، سال گذشته در کشور طبق برآوردها  ۱۲بحران از جمله سیل، زلزله، هجوم ملخ‌ها و بحران کرونا اتفاق افتاده است.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: سایه سنگین بحران کرونا بر شهرداری به دلیل نداشتن درآمد ثابت و تلاش برای کسب درآمدزایی به مراتب بیشتر از سایر دستگاه‌ها است.

کد خبر 420225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.