پای روزنامه کیهان به صحن مجلس باز شد

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

پاسخ قاطع سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به توئیت تهدیدآمیز ترامپ 

سردار ابوالفضل شکارچی در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ابلاغ دستور شلیک به ناوهای آمریکایی در خلیج فارس در صورت نزدیکی قایق های ایرانی به این ناوها، گفت: آمریکایی‌ها امروز باید به جای قلدری برای دیگران، همه همت خود را بکار بگیرند تا آن دسته از نیروهای‌شان را که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، نجات دهند.

وی تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها خیلی هنر و عرضه دارند نیروهای خود را در منطقه غرب آسیا از کرونا نجات دهند و آنها را از این منطقه خارج کند و سپس سایر نیروهای خود را مانند بسیجیان و نیروهای مسلح ایران که امروز به کمک مردم خود شتافته‌اند به آمریکا ببرند تا مردم شان را از از بحران عظیمی که برای این کشور ایجاد شده نجات دهند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: امروز آمریکا به پرچالش ترین کشور در حوزه کرونا تبدیل شده است و مقامات این کشور باید به فکر نجات خود و حل این موضوع باشند.

اولین واکنش مجلسی‌ها به تهدید ترامپ برای شلیک به شناورهای سپاه

علاءالدین بروجردی در واکنش به توییت رئیس‌جمهور آمریکا علیه سپاه گفت: ترامپ به عنوان مدعی ابرقدرتی در جهان امروز با تصور واهی کدخدایی دهکده جهانی، ضعیف‌ترین مدیریت را در بحران کرونا به جهانیان و ملت آمریکا نشان داد و بعد از آن سعی در انحراف افکار عمومی کرد. ترامپ بیشتر از هر چیزی نگران انتخابات آینده و افکار عمومی آمریکا است او که نمی تواند به سوالات متعدد فرمانداران ایالات آمریکا پاسخ دهد با پرخاشگری پاسخ گوی سوالات خبرنگاران بوده است. شعار ترامپ در انتخاب اقتصاد و نفت بود که نتوانست به موفقیت برسد لذا با راه انداختن بازی جدید سیاسی می‌خواهد افکار عمومی ملت آمریکا را از بحران داخلی کرونا و کمبودها در زمینه های مختلف منحرف کند. او حتی ممکن است برای جدی تر نشان دادن موضوع دست به اقدام احمقانه ای بزند.

وی تاکید کرد: رییس جمهور آمریکا بداند اگر حماقتی از او سر بزند پاسخی قوی‌تر از عین الاسد دریافت خواهد کرد.

پای روزنامه کیهان به صحن مجلس باز شد

مصطفی کواکبیان از نمایندگانی بود که به عنوان موافق این طرح صحبت کرد.

وی در این باره: من تأیید صلاحیت شدم و جزء رد صلاحیت‌ها نبودم و به این شکل نیست که همه نمایندگانی که این طرح را امضا کردند جزو رد صلاحیت‌ها هستند.

نماینده کردم تهران خطاب به امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: شما در جایگاه هیأت رئیسه باید از حقوق نمایندگان دفاع کنید، این طرح برای تقویت جایگاه شورای نگهبان تدوین شده، چرا باید این نهاد در معرض انواع و اقسام بی‌حرمتی‌ها واقع شود؟

کواکبیان ادامه داد: ۱۲ عضو شورای نگهبان نمی‌توانند در عرض یک هفته ۶ هزار پرونده را بررسی کنند؛ چندین بار تذکر دادم که شورای نگهبان با بحث استانی شدن مخالف است. وقتی روزنامه کیهان می‌نویسد ۷۵ نماینده رد صلاحیت شده باید بلافاصله به دادگاه صالح معرفی شوند، آیا نباید این نمایندگان اقدامی انجام دهند؟ امام صادق (ع) می‌فرمایند حرمت مومن از حرمت کعبه بیشتر است. جمعی از نمایندگان می‌گویند، ما کاری به شورای نگهبان نداریم اما کسانی که گزارش خلاف دادند باید محاکمه شده و شفافیت ایجاد شود. انتظار می‌رود شورای نگهبان برای دفاع از حقوق نمایندگان و مجلسی که باید در رأس امور باشد این طرح را تأیید کند و این طرح در جهت دفاع از حق‌الناس و شفافیت است.

صوفی: مردم دیگر به کاندیدای اجاره‌ای رأی نمی‌دهند

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره وضعیت اصلاح طلبان تا انتخابات ۱۴۰۰ گفت: نمی دانم که تا ۱۴۰۰ چه خواهد شد و مردم چه رویکردی از خودشان نشان می دهند. ما الان نمی توانیم مبنا را بر چیزی که درسال ۹۸ اتفاق افتاده بگذاریم. اصلا در سال ۹۸ اتفاقی که افتاد این نبود که اصلاح طلبان به میدان آمده و رای نیاورده باشند. آنهایی که به میدان آمده بودند از سوی جریان اصلاح طلب معرفی نشده بودند بلکه از سوی احزاب اصلاح طلب معرفی شده بودند. در واقع اصلاح طلبان اصلا وارد بازی نشدند. اینکه چند حزب اصلاح طلب در انتخابات برای خود کاندیدا معرفی کردند به جریان اصلاح طلب ربط ندارد. باید این دو را از هم تفکیک کرد.

این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره کاندیداهای احتمالی این جریان نیز گفت: ممکن است که راجع به بعضی مصادیق گمانه زنی ها و قضاوت هایی درباره افرادی مثل آقای جهانگیری که در سال ۹۶ کاندیدا بود یا آقای عارف کاندیدای سال ۹۲ بشود. اما نظر  من این است که الان نمی شود اوضاع را به گونه ای ارزیابی کرد که ما را به اهدافی که در ۱۴۰۰ داریم برساند. 

کد خبر 420219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.