در عقبگرد اقتصادی ناشی از کرونا ما مقاوم تر از سایر کشورها خواهیم بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ویروس کرونا تا سال آینده در جهان باقی بماند و واکسن و دارو آن نیز کشف نشود، وضعیت اقتصاد، مشاغل و تجمع های اقتصادی چگونه خواهد بود؟ قطعا در این عقبگرد اقتصادی ما مقاوم تر و در پارادایم شیفت بهتری خواهیم بود.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد رسانه ها در شرایط فعلی شیوع کرونا و همینطور مقایسه وضعیت ایران با سایر کشورهای جهان اظهار کرد: این روزها هر اخباری را که مطالعه می کنم، می بینم بسیاری از رسانه ها، تحلیلگران و منتقدان هنوز در دهه اول اسفند ۹۸ مانده اند و به قرنطینه شدن و جلوگیری از ادامه مشاغل، به روش بگیر و ببند ووهانی می اندیشند. مدت هاست که به سوالات زیادی فکر می کنم و از خود می پرسم، در آینده نزدیک چه تصمیمات و برنامه هایی مناسب تر خواهد بود؟

وی افزود: باید از خود بپرسیم که آیا کرونا بیشتر به اقتصاد ما ضربه میزنه یا به اقتصاد دشمنان ما که متکی به درآمد نفت و توریسم هستند؟ آیا آنهایی که نفت ما را تحریم کردند بیشتر آسیب خواهند دید یا ما که تلاش کردیم بدون اقتصاد نفت کشور را اداره کنیم؟ در شرایط فعلی تاب آوری اقتصاد ما بیشتر است یا اقتصاد کشورهای اروپایی و آمریکا؟ آیا عربستان می تواند با مشکلات اقتصادی ناشی از عدم فروش نفت و عدم جذب زائران، تدابیر دوران پیش از کرونا و جنگ بر علیه ملت مظلوم یمن را ادامه دهد؟ وضع اقتصادی امارات و سایر کشورهای عربی در شرایط فعلی و منع مسافرت ها و تعطیلی هتل ها، فرودگاه ها و تعطیلی شرکت هایی که مالیات دهنده اصلی بودند به کجا خواهد رسید؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر که منابع اقتصادهای شیطانی مانند قمارخانه ها که پایه اصلی درآمدهای بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی بود و اکنون در پرتو حضور کووید ۱۹ تعطیل شد، اقتصاد این کشورها را به کدام سو می کشاند؟ اقتصاد آنها در چه موقعیتی است و چه آینده ای در انتظار آنها خواهد بود؟ کارخانه های نظامی و شرکت های متعدد لوکس و کارخانه های هواپیما سازی آمریکا چگونه ادامه حیات خواهد داد؟

عابدی تاکید کرد: اگر ویروس کرونا تا سال آینده در جهان باقی بماند و واکسن و دارو آن نیز کشف نشود، وضعیت اقتصاد، مشاغل و تجمع های اقتصادی چگونه خواهد بود؟ قطعا در این عقبگرد اقتصادی ما مقاوم تر و در پارادایم شیفت بهتری خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین این پارادایم باید از دیدگاه پزشکی به یک دیدگاه جدید شیفت ‌پیدا کند که محوریت آن در حال حاضر بیماریابی، قرنطیه ناقلان و درمان بیماران و آزاد سازی مشاغل تحت عناوینی چون فاصله گذاری هوشمند است. هرچه زمان بگذرد سوالات جدیدتری نمایان خواهد شد که باید تصمیمات سیاست گذاران و برنامه ریزی آنها برای آینده بر مبنا این سوالات باشد.

کد خبر 420207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.