چرا کرونا با مردان بیشتر دشمنی می‌کند؟

بازداشت جارچی مرگ در باغملک، جمع آوری معتادان از چهار محله در قشم، برق گرفتگی مرگبار پسر ۱۰ ساله سرپل ذهابی در کانکس و کشف بقایای ۱۲ کشتی غول پیکر در دریای مدیترانه، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پزشکان بریتانیایی طی تحقیقاتی که در بیماران زن و مرد کرونایی انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مردان بیشتر از زنان به کرونا مبتلا می‌شوند و جانشان را از دست می‌دهند.

پزشکان طبق بیانیه اعلام کردند که علاوه بر مبتلا شدن مردان به این بیماری نسبت به زن‌ها، زنان برای درمان حدود ۴ روز زمان نیاز دارند اما در ۵۰ درصد مردان بیشتر از ۶ روز طول می‌کشد تا بهبود یابند چرا که بیضه‌های مردان در مقابل ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند و ذرات ویروس به سلول‌های پروتئینی که در بیضه‌ها زندگی می‌کنند، متصل می‌شود و امکان حیات بیشتر دارند و این بیضه‌ها می‌توانند محل ذخیره کروناویروس باشند، جایی که از حمله سیستم ایمنی بدن نیز پنهان است و این باعث می‌شود عفونت برای مدت طولانی در بدن مردان باقی بماند. گفتنی است بر اساس گزارش پایگاه خبری رکنا، تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

پذیرش ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم خبر داد و گفت: ۳۳ نفر از این بیماران در بیمارستان بستری شدند.

محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز سوم اردیبهشت‌ماه، ۹۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی افزود: ۳۳ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته، ۳۲ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی تصریح کرد: مردم عزیز بدانند که کرونا هنوز تمام نشده است و ما در نیمه راه هستیم و باید مراقب باشیم چرا که ناقلین در جامعه درحال تردد هستند.

کشف بقایای ۱۲ کشتی غول پیکر در دریای مدیترانه

کاوشگران با استفاده از ربات‌های پیشرفته گنجینه‌ای ارزشمند از آثار باستانی متعلق به ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح را در مدیترانه شرقی کشف کردند.

باستان‌شناسان انگلیسی در یک عملیات کاوش موفق به کشف بقایای ۱۲ کشتی در بستر دریای لوانتین (Levantine Sea) شدند که از سال ۳۰۰ قبل از میلاد در مسیر حمل محموله‌های تجاری ادویه و ابریشم بین امپراطوری‌های یونان، رم و عثمانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

بقایای این ۱۲ کشتی از صدها اثر باستانی از ظروف چینی، کوزه‌ها و پیپ گرفته تا قوری‌های قهوه مملو بود. یکی از بقایای کشف شده مربوط به یک کشتی غول پیکر قرن هفدهمی متعلق به امپراطوری عثمانی است که گمان می‌رود در حدود سال ۱۶۳۰ میلادی در مسیر بین مصر و استانبول غرق شده باشد.

گفتنی است این کشتی در زمان خود آنقدر بزرگ بود که می‌توانست دو کشتی معمولی را بر روی عرشه خود جای دهد. کاوشگران از بقایای این کشتی نیز شیشه و سرامیکی پیدا کردند که از بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، یمن و خلیج فارس بار زده شده بودند. کشف این بقایا یک مسیر تجاری شناخته نشده باستانی برای انتقال غذا و ظروف چینی را از چین به ایران، دریای سرخ و مدیترانه شرقی آشکار کرد.

شان کینگزلی باستان شناس عضو پروژه کاوش انیگما در گفتگو با رادیو ۴ بی بی سی درباره این کشف جدید گفت: از این بهتر نمی‌شود، این برای یک باستان‌شناس معادل کشف یک سیاره جدید است.

برق گرفتگی مرگبار پسر ۱۰ ساله سرپل ذهابی در کانکس

کودک ۱۰ ساله سرپل ذهاب که ساکن کانکس بود براثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب گفت: ظهر دیروز سه شنبه پس از اعلام خبر یک حادثه در کمپ اسکان در محوطه ستاد مدیریت بحران شهرستان با فوریتهای پزشکی و پلیس بلافاصله مامورین انتظامی و فوریت‌ها در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: در این حادثه متاسفانه یک کودک ۱۰ ساله که ساکن در کانکس اسکان موقت بوده اند به دلیل بی‌احتیاطی متاسفانه دچار برق گرفتگی شد.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه شدت جریان برق به حدی بود که در دم باعث مرگ این کودک ۱۰ ساله سرپل ذهابی گردید.

جسد کودک مذکور برای تحقیقات بیشتر به پزشک قانونی منتقل شده است. بر اساس این گزارش بعد از چندین سال از گذشت زلزله سرپل ذهاب هنوز خانواده های بسیاری در کانکس زندگی می‌کنند.

جمع آوری معتادان از چهار محله در قشم

فرمانده انتظامی قشم از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در چهار محله این شهرستان خبر داد و گفت: در همین راستا ۳۱ نفر معتاد متجاهر و سه خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

حسین الهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مشارکت مردمی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در چهار محله قشم با موفقیت اجرا شد.

وی افزود: طی این طرح ۳۱ نفر معتاد متجاهر در نقاط آلوده و پر خطر شهرستان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی قشم تصریح کرد: همچنین ظرف ۷۲ ساعت اخیر سه خرده فروش مواد مخدر نیز در دام قانون گرفتار و در اختیار دستگاه قضا قرار گرفتند.

الهی اضافه کرد: حمایت‌ دادستان عمومی و انقلاب قشم در داستان رسیدگی به معضلات فرهنگی اجتماعی ستودنی است.

وی خاطرنشان کرد: برخورداری از شهری ایمن و سالم نیازمند مشارکت مردمی و سامانه ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات شهروندان است.

بازداشت جارچی مرگ در باغملک

راننده یک خودرو بلندگودار که برگزاری آئین ترحیم یک متوفی را در این شهرستان اطلاع رسانی می‌کرد بازداشت شد.

دادستان باغملک اظهار کرد: این فرد که با خودروی خود مردم را به شرکت در یک آئین ترحیم دعوت می‌کرد صبح امروز بازداشت و خودروی وی نیز به پارکینگ منتقل شد.

وی افزود: دادستانی باغملک با تمام کسانی که با خودروهای بلندگودار در سطح شهر به ترغیب مردم برای حضور در آئین‌های ترحیم اقدام کنند برخورد جدی می‌کند.

دادستان باغملک از برخورد با برپاکنندگان آئین ترحیم و یا عروسی در این شهرستان خبر داد و ادامه داد: سلامت مردم خط قرمز ماست و در این زمینه هیچ گونه مماشاتی نخواهیم کرد.

وی افزود: خوانندگانی نیز که در این آئین‌ها فعالیت کنند روانه بازداشتگاه خواهند شد.

کد خبر 420206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.