کسب تندیس نقره‌ای جایزه ملی مدیریت انرژی توسط شهرداری اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از کسب تندیس نقره‌ای در پنجمین جایزه ملی مدیریت انرژی خبر داد و گفت: شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهرداری‌ کشور در فرآیند ارزیابی جایزه ملی مدیریت انرژی حضور داشت.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به حضور شهرداری اصفهان در پنجمین جشنواره ملی مدیریت انرژی، اظهار کرد: با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و الزامات اسناد و قوانین بالادستی از جمله سند چشم انداز، سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف، قانون برنامه پنجم توسعه، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، استفاده از استانداردها و مدل های سیستمی مدیریت انرژی ملی و بین المللی و استاندارد های ملی معیار مصرف انرژی شهرداری اصفهان برای نخستین بار در فرایند اعطای جایزه ملی مدیریت انرژی شرکت کرد.

وی در ارتباط با کسب دو عنوان در این جشنواره، تصریح کرد: شهرداری اصفهان در بخش توسعه بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر تندیس نقره ای جشنواره را کسب کرد، همچنین در بخش بهینه سازی مصرف و کاهش مصرف در تجهیزات و تاسیسات عنوان نهاد برتر و لوح تقدیر جشنواره را به دست آورد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به طراحی مدل این جایزه، گفت: در طراحی مدل این جایزه به دو مقوله توانمند سازها (نگرش، سیستم، ساختار و فرایندها) و نتایج (دستاوردهای حاصل از عملکرد) به نحو مناسبی پرداخته شده است و در آن استانداردهای ملی تدوین شده جهت معیارهای مصرف انرژی به کار گرفته می شود.

وی ادامه داد: با انجام ممیزی جامع انرژی وضعیت موجود از نظر میزان و شدت انرژی ارزیابی و پس از آن با مشخص شدن پتانسیل‌های صرفه جویی، می توان برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های تولید برنامه ریزی‌های لازم را در دستور کار قرار داد.  

امیری خاطرنشان کرد: ترویج استانداردهای سیستم مدیریت انرژی، معیارهای مصرف بهینه انرژی، توسعه فرهنگ دستیابی به اهداف سازمانی با استفاده از مفاهیم مدیریت انرژی و همچنین ایجاد انگیزه و شور و شوق جهت انجام فعالیت در این خصوص از اهداف اصلی اعطای این جایزه است.

وی توجه اولیه به حوزه‌های مهم و اولویت دار در مقوله مدیریت انرژی و استفاده از تجارب موجود، تعیین مقادیر مصرف و شاخص‌­های انرژی برای بخش­‌های مختلف شهرداری اصفهان، شناسایی فرصت­‌های بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی و ارائه راهکارهای مؤثر در دستیابی به صرفه­ جویی در مصرف انرژی را  از جمله دلایل حضور شهرداری اصفهان دراین فرایند دانست و گفت: روند اعطای این جایزه بر اساس مشارکت سازمان مدیریت صنعتی و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری و همچنین سازمان ملی استاندارد ایران اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: بر اساس الگوی تدوین شده برای ارزیابی در تعلق این جایزه، موضوعات سیستمی و مدیریتی در کنار نتایج حاصل از فرایندها، به‌صورتی موزون مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: این الگو سه وجه، قانون و تعهد شرکت ها به رعایت مفاد آن، وضعیت گذشته و حال در مورد میزان مصرف انرژی و  رعایت اصول مدیریت را در کنار یکدیگر قرار داده است.

امیری تصریح کرد: بدون شک این فرایند می‌تواند باعث نهادینه شدن موضوع توجه به مصرف انرژی، مدیریت آن و نهایتاً کاهش مصرف سوخت شده و شاید اجرای داوطلبانه بتواند تأثیر لازم بر فرهنگ مصرف انرژی در کشور را داشته و در شرایط بسیار سخت اقتصادی کنونی، کمکی باشد بر پیشبرد اهداف نظام  و حفظ منابع کشور را در بر داشته باشد.

به گزارش ایمنا،  ۱۷ نهاد و سازمان دولتی، مدنی و شرکت خصوصی در ۲۸  موضوع مجزا در رویداد اعطای این جایزه شرکت نموده و با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی  و پیشگیری از شیوع کرونا اسامی برندگان بدون برگزاری مراسم و از طریق ویدئو کنفرانس اعلام شد.

کد خبر 420199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.