ایجاد ۲۲۵ هزار شغل ستاد اجرایی فرمان امام در پساکرونا

رئیس بنیاد برکت گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امسال ۲۲۵ هزار شغل را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش ایمنا، به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) محمد مخبر اظهار کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال جاری ۱۸۰ هزار شغل را با اولویت بیکارشدگان ناشی از کرونا ایجاد می‌کند که با احتساب ۴۵ هزار شغل دیگری که در بخش‌های ستاد راه‌اندازی می‌شود، در مجموع به ۲۲۵ هزار فرصت شغلی خواهد رسید.

وی در مراسم رزمایش همدلی برکت با محوریت ایجاد ۱۸۰ هزار شغل با اولویت بیکارشدگان ناشی از کرونا و شکرانه ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در سال رونق تولید بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام سخن افزود: ستاد اجرایی در مواجهه با شیوع کرونا دو راهکار کمک به آسیب‌دیدگان و پیش‌بینی اقداماتی برای پساکرونا را در پیش گرفت.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در بخش اول، اقدام به توزیع یک میلیون بسته غذایی شامل اقلام ضروری به ارزش هر بسته ۳۲۰ هزار تومان و یک میلیون بسته بهداشتی به ارزش ۳۵۰ هزار تومان کرده که در مجموع، ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

مخبر اظهار کرد: ستاد اجرایی برای دوران پساکرونا نیز بحث اشتغال‌زایی را برای کسانی که به‌خاطر کرونا شغل‌شان را از دست داده‌اند در دستور کار دارد که بخشی از ۱۸۰ هزار شغل بنیاد برکت در سال ۹۹ به این افراد اختصاص خواهد یافت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید، گفت: در ابتدای شیوع کرونا ظرفیت کشور تولید ماسک تنفسی روزانه ۴۰۰ هزار عدد بود، در حالی که به روزی ۵ میلیون ماسک نیاز بود، به همین دلیل اوائل اسفندماه قرارداد خرید ۵۰ میلیون ماسک را منعقد کردیم که جلوی این محموله را در راه فرودگاه گرفتند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: همچنین کره‌ای‌ها نیز قرارداد خرید کیت‌های تشخیص کرونا را به دلیل شرارت یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند وابسته به سعودی‌ها فسخ کردند، در نتیجه ما در ستاد اجرایی خودمان به سمت تولید ماسک تنفسی و کیت تشخیصی رفتیم و موفق هم شدیم.

وی با تاکید بر اینکه‌ امروزه تمام داروهای وارداتی را خودمان تولید می‌کنیم، تصریح کرد: کارهای بزرگی در زمینه درمان در ستاد اجرایی فرمان امام انجام گرفته است، همکاری‌های خوبی با موسسه رویان در زمینه سلول‌درمانی و پلاسمادرمانی داریم و تیم پزشکی تولید سرم و واکسن ما در منطقه بی‌نظیر است، همچنین با راه‌اندازی سامانه ۴۰۳۰، با کاهش ۸۰ درصدی مراجعات بیمارستانی روبرو شدیم.

مخبر خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی در زمان وقوع سیل، علاوه بر ارسال موادغذایی و مایحتاج اولیه و جبران خسارت و تحویل دام‌ سبک، تعهد کردیم که در شش استان سیل‌زده ۱۳ هزار شغل ایجاد کنیم که این تعداد به ۱۵ هزار شغل رسیده است.

وی تصریح کرد: ۱۸۰ هزار شغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در سال جاری با اولویت بیکارشدگان ناشی از کرونا خواهد بود. برای این منظور نیز ۶۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر این‌که کارهای اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان امام هوشمندانه است، یادآور شد: اشتغال‌های ایجاد شده در سال گذشته موجب کاهش ۱۰ درصدی وارادات گوشت قرمز شده است.

کد خبر 420189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.