جمع‌آوری ۶۴۱ میلیارد تومان زکات در سال گذشته

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: سال گذشته ۶۴۱ میلیارد تومان زکات در سراسر کشور جمع‌آوری شد که ۸۰ درصد آن صرف امور معیشتی نیازمندان و مابقی در امور زیربنایی و عمرانی مناطق محروم هزینه شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی که با هدف ارتقای همکاری‌ها و ترویج فرهنگ زکات برگزار شد، اظهار کرد: حضور روحانیون مستقر و اعزامی سازمان تبلیغات در روستاها یک ظرفیت بی‌بدیل برای احیای نهضت زکات به شمار می‌رود و کمیته امداد مصمم است از این مزیت به نفع محرومان و نیازمندان بهره ببرد.

وی با تاکید بر نقش زکات در ایجاد سلامت اقتصادی در کشور و رونق اقتصاد خانواده‌ها، تصریح کرد: تجربه مستند به آمار کمیته امداد گویای این واقعیت است که با وجود همه مشکلات اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه، خشکسالی و خسارات سیل به مزارع و باغات، زکات پرداختی مردم رو به افزایش است که باید در مسیر درست و مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد از پرداخت ۶۴۱ میلیارد تومان زکات از سوی مردم مومن ایران اسلامی در سال گذشته خبر داد و گفت: با تلاش همه دست اندرکاران برای احیای نهضت زکات، پیش‌بینی ما در سال زراعی جاری، جمع‌آوری بیش از هزار میلیارد تومان زکات است که براساس مصوبه شورای عالی زکات بیش از ۸۰ درصد آن صرف امور معیشتی خانواده‌های نیازمند خواهد شد و مابقی آن به امور عمرانی و آبادانی در مناطق محروم اختصاص خواهد یافت.

بختیاری با اشاره به مصوبات قانونی در کشور در حوزه زکات، خاطرنشان کرد: براساس قانون، دولت موظف است به میزان زکات جمع‌آوری شده در کشور، به همان مقدار بودجه اختصاص دهد تا در زمینه محرومیت‌زدایی به کار رود اما متاسفانه این مصوبه قانونی در حال فراموشی است و باید اجرایی شود.

وی ارتقای سطح فرهنگی و بینش مددجویان را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری میان کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: بیش از ۸۰ هزار دانشجو و ۳۷۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند که افزایش سطح فرهنگی این جوانان مستعد می‌تواند در زندگی آینده آنان و پیشرفت تحصیلی، اجتماعی و فرهنگی آنان بسیار موثر باشد.

رئیس کمیته امداد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، افزود: آغاز همکاری کمیته امداد با سازمان تبلیغات اسلامی در این ایام را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم نتیجه این همکاری‌ها به راه‌اندازی نهضت زکات در کشور بینجامد.

کد خبر 420182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.