سنجش رایگان ۲۷ هزار و ۵۸۲ نوآموز پیش‌دبستانی عشایری

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۷ هزار و ۵۸۲ نوآموز پیش‌دبستانی عشایری به‌صورت رایگان در تمام استان‌های کشور سنجش شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم‌زاده، اظهار کرد: از یک‌ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۷۷۴ نوآموز پیش دبستانی کشور، در سال تحصیلی جاری ۳۷۸ هزار و ۷۳۴ نوآموز در فرایند سنجش بدو ورود به دبستان شرکت کرده‌اند و طبق اساسنامه مدارس عشایری، در سال تحصیلی جاری ۲۷ هزار و ۵۸۲ نوآموز پیش‌دبستانی عشایری به‌صورت رایگان در تمام استان‌های کشور مورد سنجش قرارگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه سنجش نوآموزان با این گستردگی و تنوع جغرافیایی و اقلیمی کشور بسیار قابل‌تقدیر است، افزود: متأسفانه در سطح بین‌المللی چنین اقدامی معرفی نشده و ضروری است چنین فعالیت بزرگی در مؤسسات آموزشی جهان به‌عنوان دستاورد جمهوری اسلامی ایران معرفی شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هرچه تعداد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان بیشتر شود در سال‌های آتی نیز می‌توانیم مداخله به هنگام مؤثری در پایه‌های تحصیلی داشته باشیم.

حکیم زاده با اشاره به اینکه جهش تحصیلی از نظر علم تعلیم و تربیت در کشورهای پیشرو آموزشی جهان مورد تائید نیست، ‌اظهار کرد: دانش‌آموزان داوطلب جهش تحصیلی که با استفاده از یک سنجش ناقص مانند تست هوش غربالگری می‌شوند، بعد از جهش تحصیلی، دیگر نمی‌توانند رشد متوازن و طبیعی خود را ادامه دهند و از هم‌سالان خود جدا می‌شوند تا زودتر سال‌های تحصیلی خود را به‌ ویژه در دوره ابتدایی تمام کنند و این موضوع ظلمی به دانش‌آموزان کشور است.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: در کشورهای پیشرو به رشد متوازن اجتماعی دانش‌آموزان توجه و زمینه‌های غنی‌سازی محتوای آموزشی ایجاد می‌شود و صرفا به تست هوش اکتفا نمی‌شود و اجازه کسب مهارت‌های زندگی دانش‌آموز در کنار هم‌سن‌های خود داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جهش تحصیلی در دوران تحصیل ابتدایی ظلم مضاعف خانواده‌ها به فرزندان خود است که آنهارا از رشد متوازن دور می‌کند.

کد خبر 420160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.