طغیانی: نظام مهندسی در کاهش رانت و فساد همراه شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر مبنای تفاهم نامه "استفاده مشترک از خدمات نقشه‌برداران نظام مهندسی جهت اجرای عملیات پیش تفکیک آپارتمان قبل از صدور گواهی پایان کار" انجام امور به صورت دقیق‌تر منضبط‌تر و منطبق با قوانین انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی ظهر امروز _چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه ۹۹ _ در آیین امضای "تفاهم‌نامه استفاده مشترک از خدمات نقشه برداران نظام مهندسی جهت اجرای عملیات پیش تفکیک آپارتمان قبل از صدور گواهی پایان کار"، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم کمیسیون عمران و معماری شورای شهر رسیدگی به مشکلات مردم در حوزه‌های ثبت اسناد و املاک به ویژه برای دریافت پروانه‌های ساختمانی است، زیرا ۹۰ درصد پرونده‌ها مشمول جرایم ساختمانی می‌شد که دلیل آن نبود ارتباط مناسب بین شهرداری و سازمان ثبت اسناد بود.

وی افزود: در شورای پنجم طرحی مبنی بر اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و سازمان ثبت اسناد منعقد و بر اساس آن برای کاهش مشکلات مردم گام برداشته شود، مطرح شد تا پیرو آن مسائلی همچون توجه به عدالت اجتماعی، تسهیل در انجام امور مردم و استفاده از فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: بی‌شک این تفاهم‌نامه بین شهرداری و ثبت اسناد به نفع مردم خواهد بود زیرا انجام امور نظم بهتری پیدا می‌کند و می‌توان از بروز بسیاری از مسائل همچون فساد و رانت جلوگیری کرد؛ البته سازمان نظام مهندسی نیز در این راستا می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم اصفهان شاهد نتایج مثبت این تفاهم‌نامه باشند و بر مبنای آن انجام امور به صورت دقیق تر منضبط‌تر و منطبق با قوانین انجام شود.

کد خبر 420156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.