۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
لپ تاپ ‌های جدید برای حرفه‌ای‌ها

شرکت اچ پی به تازگی از عرضه لپ تاپ‌های جدید خود خبر داده که مجهز به کارت‌های گرافیک قدرتمند "جی فورس آر تی ایکس" و "کوآردو" است و از پردازنده‌های نسل دهم اینتل بهره می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عرضه لپ تاپ‌های جدید اچ پی برای حرفه‌ای‌ها، رونمایی از آیفون SE، ساخته شدن مواد پیشرفته جدیدی برای ایمپلنت‌های پزشکی و حذف کردن پست‌های دعوت به اعتراض علیه قرنطینه در فیس بوک را در بسته تکنولوژی ایمنا بخوانید.

لپ تاپ‌های جدید اچ پی برای حرفه‌ای‌ها

شرکت اچ پی به تازگی از عرضه لپ تاپ‌های جدید خود خبر داده که مجهز به کارت‌های گرافیک قدرتمند "جی فورس آر تی ایکس" و "کوآردو" است و از پردازنده‌های نسل دهم اینتل بهره می‌برد. لپ تاپ‌های جدید از خانواده زد بوک‌ها هستند و مدل‌های به روزشده ZBook Create و ZBook Studio محسوب می‌شوند. نمایشگرهای بزرگ‌تر با قاب کوچک و فناوری جدید خنک کننده برای کاهش سریع دمای سخت افزارها، از جمله مزایای این لپ تاپ‌ها است.

شرکت اچ پی اعلام کرده که در تولید این لپ تاپ‌ها از قطعات پلاستیکی بازیافتی استفاده کرده که از اقیانوس استخراج شده است. این شرکت مدعی شده باتری‌های این لپ تاپ‌ها با یک بار شارژ برای ۱۷ ساعت استفاده مناسب است، اما علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی برای خرید این لپ تاپ‌ها باید تا ماه آگوست منتظر بمانند.

پردازنده نسل دهم Core i9 اینتل، پردازنده گرافیکی GeForce RTX 2060 ان ویدیا، ۳۲ گیگابایت رم و دو ترابایت حافظهT از جمله مزایای این لپ تاپ‌ها محسوب می‌شود. تفاوت مهم این دو لپ تاپ در استفاده از پردازنده Quadro در مدل Create و Quadro RTX 5000 در مدل Studio است؛ هر دوی این لپ تاپ‌ها بیش از ۱۳۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.

آیفون SE بزرگ‌تر رونمایی می‌شود

طبق گزارشی جدید شرکت اپل تصمیم دارد نسخه بزرگ‌تر آیفون SE به نام آیفون SE Plus را نیز رونمایی کند. "جان پروسر"، یکی از کاربران توئیتر  است که گزارش‌های جدید درباره محصولات اپل را منتشر می‌کند. پس از درست بودن گزارش‌های او درباره تاریخ رونمایی آیفون SE ، اکنون پروسر ادعا می‌کند اپل احتمالاً مشغول ساخت یک آیفون SE Plus است .

آیفونSE روز ۱۵ آوریل رونمایی شد و طراحی این موبایل شبیه آیفون ۸ بود. همچنین با رونمایی این محصول تولید آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس متوقف شد. کارشناسان معتقد هستند این نسخه از آیفون SE با نمایشگر بزرگ‌تر ، جایگزین آیفون ۸پلاس می‌شود. قبلاً نیز گزارش‌هایی از رصد آیفون SE Plus در کد برنامه ریزی iOS14 نیز منتشر شده بود.

آیفون ۸ پلاس مجهز به نمایشگر ۵.۵ اینچی بود و پیش بینی می‌شود مدل آیفون SE Plus نیز نمایشگری به همان اندازه داشته باشد. همچنین احتمالا پشت این دستگاه دو دوربین وجود خواهد داشت.

مواد پیشرفته جدیدی برای ایمپلنت‌های پزشکی ساخته شد

محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران موفق به تولید نوعی از ایمپلنت‌های دندانپزشکی با آلیاژی مستحکم شدند؛ آن‌ها این محصول را با استفاده از فناوری نانو توسعه دادند. قادر فرجی، مجری طرح پژوهشی تولید فلزات فوق مستحکم نانو جهت کاربردهای پزشکی گفت: مواد پیشرفته جدیدی برای استفاده در ایمپلنت‌های پزشکی در این طرح پژوهشی توسعه یافت. تولید این مواد برای ایمپلنت‌های دندانپزشکی انجام شد و در حال حاضر در این نوع ایمپلنت‌ها از آلیاژ تیتانیوم حاوی فلز وانادیوم و آلومینیوم استفاده می‌شود؛ استفاده از این فلزات در ایمپلنت‌ها مضرر بوده و آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: تیتانیوم خالص نیز استحکام لازم برای ایمپلنت شدن را ندارد؛ بنابراین در این طرح با استفاده از فناوری پیشرفته و در مرز دانش تغییر شکل پلاستیک شدید، محصولی جدید تولید شد و در حال حاضر محققان دنیا مشغول توسعه و کار روی این فناوری هستند.

 عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران افزود: محصول جدید، ساختاری نانو دارد و در آن فلزات سمی حذف شدند، اما استحکامی مشابه آلیاژ تیتانیوم حاوی فلز وانادیوم و آلومینیوم دارد؛ این محصول اکنون در مراحل تجاری سازی قرار دارد.

فیس بوک پست‌های ضد قرنطینه را حذف می‌کند

فیس بوک پست‌هایی که اعتراضات ضد قرنطینه را ترویج می‌کنند، حذف کرده و دلیل این اقدام را زیرپا گذاشتن قوانین فاصله گذاری اجتماعی دانسته است. این شرکت در حال حاضر پست‌هایی که اعتراضات ضد قرنطینه در ایالت‌های کالیفرنیا، نیوجرسی و نبراسکا را ترویج می‌کنند، حذف کرده است.

فیس بوک مشغول مذاکره با مسئولان نیویورک، ویسکانسن، اوهایو و پنسیلوانیا است تا مشخص شود آیا اعتراضات ضد قرنطینه در این ایالت‌ها نیز قوانین فاصله گذاری اجتماعی را زیر پا می‌گذارد؟ تا زمانی که دولت چنین رویدادهایی را منع نکرده، می‌توان اعتراضات را در فیس بوک، سازماندهی کرد.

فیس بوک اعلام کرده پست‌هایی که با استفاده از ابزار Events ساخته شوند و مردم را به نقض قوانین فاصله گذاری اجتماعی تشویق کنند، حذف می‌کند. سخنگوی این شرکت می‌گوید: ما با مقامات دولتی مذاکره کردیم تا گستره دستورات را بررسی کنیم، اما هدفمان حذف اعتراضات خاص درفیس بوک نبود.

کد خبر 420149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.