۷۰ درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی وارد شبکه شاد شدند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: تمامی مدیران مدارس ویژه استثنایی با نصب شبکه شاد در این شبکه آموزشی حضور دارند و تا کنون بیش از ۷۰ درصد معلمان استثنایی وارد این شبکه شده‌اند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی با بیان اینکه کرونا کل جهان را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: آموزش به طور طبیعی تحت تأثیر قرار گرفته است و بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در دنیا تعطیل هستند و بهترین جایگزین آموزش در این ایام استفاده از فناوری‌های نوین و فضای مجازی است.

وی افزود: با تعطیلی مدارس ابتدا خود معلمان و مدارس وارد عرصه شدند و با خلاقیت در فضای مجازی آموزش را ادامه دادند همچنین صدا و سیما نیز در این ایام به کمک آموزش و پرورش آمد.

حسینی با تاکید بر آسیب‌های استفاده از پیام‌رسان‌های مختلف، گفت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طراحی یک پلت فرم امن، تعاملی و اختصاصی بود که سرانجام شبکه آموزش دانش‌آموزان یا شاد آماده ارائه آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان شد.

وی تصریح کرد: زمان حاضر یک سرمایه تاریخی است و با وجود انگیزه همکاران باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و نباید آموزش‌های مجازی گرفتار روزمرگی شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را متمرکز کنیم تا تمام دانش‌آموزان با نیاز ویژه و مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و اولیا آنها وارد شبکه شاد شوند.

وی با بیان اینکه کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی نیز در شبکه شاد راه‌اندازی شده است، افزود: ‌مطالب آموزشی، محتوای مناسب، مقالات و اقدامات ویژه استان‌ها باید جمع آوری شده و در کانال قرار گیرد.

‌وی با تاکید بر اینکه شاد یک ظرفیت ارتباطی است، اظهار کرد: باید به بهترین نحو از این شبکه استفاده کرد و نحوه ‌مدیریت کلاس درس در این شبکه و نحوه آموزش‌ها از جمله موارد مهمی است که موجب کارایی بیشتر شاد خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان به هیچ وسیله ارتباطی و شبکه‌ای دسترسی ندارند، افزود: عدالت آموزشی حکم می‌کند که برای این دسته از دانش‌آموزان فکری بشود  و تهیه وسایل ارتباطی و سخت افزاری برای این دانش‌آموزان و ارائه بسته‌های آموزشی به شیوه‌های دیگر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به تراکم کم کلاسی در مدارس استثنایی می‌توان از آموزش‌های تک دانش‌آموزی، آموزش‌های منزل محور و ارائه بسته‌های آموزشی برای تعمیق یادگیری و رفع مشکل دسترسی به اینترنت و شبکه برای دانش آموزان استفاده کرد.

کد خبر 420130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.