بخش زیادی از آبگرفتگی قم مربوط به آبریزهای خارج از شهر است

معاون خدمات شهری شهرداری قم یکی از دلایل مشکلات و آب‌گرفتگی‌ها سطح خیابان‌ها را مربوط به آبریزهای پیرامون شهر دانست و گفت: از یک سال گذشته تاکنون مکاتبات زیادی انجام‌ شده و باید این مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف شود.

به گزارش ایمنا، سیدامیر سامع با اشاره به اهمیت رفع مشکلات آب‌گرفتگی سطح شهر، اظهار کرد: نقاط حادثه‌خیز شناسایی‌ شده و با تأکیدات شهردار قم مناطق موظف به رفع مشکلات و اجرای پروژه‌های مربوط به آن در شش ماه نخست سال شده‌اند.

وی برخی از مشکلات و آب‌گرفتگی‌ها سطح خیابان‌ها را مربوط به آبریزهای پیرامون شهر دانست و افزود: از یک سال گذشته تاکنون مکاتبات زیادی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام‌شده و باید این مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: تکلیف بسیاری از مشکلات و مسائل آب‌گرفتگی پیرامون شهر در جلسه ستاد بحران استان و قرارگاه سیلاب مشخص شد و وظایف هر دستگاه در طراحی و اجرا نیز ابلاغ‌ شده و شهرداری آمادگی همکاری با دستگاه‌های مربوطه را دارد.

وی با اشاره به مشکلات بازارهای روز در ایام کرونا تصریح کرد: بازارهای روز جزو نخستین گروه‌هایی بودند که در ایام شیوع کرونا تعطیل شد و باید ادامه تعطیلی این مراکز موردبازنگری قرار گیرد.

سامع با تشریح مشکلات معیشتی شرکت‌کنندگان در بازارهای روز، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه تعطیلی بازارهای روز باید حمایت‌های لازم از این افراد به‌عمل‌آمده و مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی از ثبت‌نام رانندگان تاکسی و اتوبوس‌ها در سامانه سلامت خبر داد و عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم توسط معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم انجام‌ شده و باید با همکاری استانداری مشکلات آن‌ها نیز بررسی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: رانندگان تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها حق بیمه خود را پرداخته‌اند، اما سه درصد بیمه آن‌ها هنوز پرداخت‌ نشده که باید برای برطرف کردن این مشکل تدابیر لازم اندیشیده شود.

کد خبر 420128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.