جشن آنلاین پنجاهمین سالگرد روز زمین

سازمان ناسا به مناسبت پنجاهمین سالگرد روز زمین، این روز را به صورت آنلاین جشن می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، امسال ناسا نیز مانند دیگر سازمان‌های سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به برگزاری جشن بزرگ به مناسبت پنجاهمین سالگرد روز زمین نیست، اما این سازمان به شیوه‌ای متفاوت و خلاقانه این کار را انجام داده است.

ناسا در تاریخ نیم قرن شدن روز زمین قصد دارد به صورت آنلاین جشنی برگزار کند و همه افراد سراسر جهان می‌توانند به صورت آنلاین در این جشن شرکت کنند. این سازمان با ایجاد هشتگی به نام جشن روز زمین در خانه (#EarthDay At Home celebration) از افراد خواسته است تا تصاویری مرتبط با این روز  از خودثبت کرده و در این روز با هشتگ روز زمین در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

این عکس‌ها می‌توانند شامل تصویری از یک فعالیت علمی یا اثر هنری که خلق کرده‌اید و هر چیزی که برای شما الهام بخش است، باشد. روز زمین، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کره زمین است؛ این روز دو بار در سال، یک بار در طول فصل بهار در نیمکره شمالی ( ۲۲ آوریل) و در طول فصل پاییز در نیمکره جنوبی (که فصل بهار آن نیمکره محسوب می‌شود) برگزار می‌شود.

افراد سراسر جهان از سال ۱۹۷۰ این روز را جشن می‌گیرند و اکنون ۲۲ آوریل ۲۰۲۰ نیم قرن از این روز گذشته است. ناسا هم چنین برنامه‌هایی را به صورت آنلاین برگزار می‌کند و در آن درباره اکتشافات و فناوری‌هایی که به حفظ زمین کمک می‌کند، صحبت خواهد کرد. افراد علاقه مند می‌توانند این برنامه را به صورت زنده از تلویزیون ناسا در ساعت سه بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) مشاهده کنند.

همچنین "کریس کسیدی"، فضانورد ناسا که ۹ آوریل به ایستگاه فضایی بین المللی رسید نیز کمی زودتر و در ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۰ و ۴۰ دقیقه به وقت تهران) به صورت زنده در تلویزیون ناسا صحبت خواهد کرد و به سوال‌هایی که از او پرسیده می‌شود پاسخ خواهد داد.

"جسیکا میر"، فضانورد ناسا که اکنون به زمین بازگشته طی مأموریت خود در ایستگاه فضایی بین المللی فیلم‌های زیبایی به ثبت رسانده که ناسا به مناسبت این روز آن‌ها را در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام منتشر خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 420112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.