۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
قیمت نفت در حال صعودی شدن

بهای نفت پس از یک رکورد تاریخی و سقوط به قیمت منفی، در معاملات روز چهارشنبه با اندکی افزایش رو به رو شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از رویترز، در معاملات روز چهارشنبه قیمت نفت تگزاس آمریکا با ۱۸ درصد یا ۲.۰۵ دلار افزایش، در ۱۳.۶۲ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.  همچنین شاخص نفت برنت نیز با ۴ سنت افزایش در ۱۹.۳۷ دلار به ازای هر بشکه ایستاد.  

بورس وال استریت دو شب گذشته شاهد سقوط بی سابقه قیمت نفت وست تگزاس برای تحویل در ماه مه ۲۰۲۰، به زیر صفر و بهای منفی بود.  

به عقیده بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه نفت و انرژی، علت اصلی این سقوط بی سابقه که برای نخستین بار در تاریخ به ثبت رسید، تخریب تقاضا تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و همچنین روند کندتر از حد انتظار بازگشایی اقتصاد آمریکا بیان شده بود.

استفانی اینس، تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی در AxiCorp در این خصوص خاطرنشان کرده است: بازارهای جهانی نفت به شدت تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا با افت شدید، ناگهانی و البته موقت در تقاضای طلای سیاه دست و پنجه نرم می کنند.

وی در ادامه اظهارات خود هشدار داده است که احتمالاً با تداوم بحران کنونی ناشی از ویروس کرونا، باری دیگر ظرفیت ذخیره سازی کشورهای تولید کننده نفت به اتمام خواهد رسید که این امر دوباره موجب متزلزل شدن و سقوط بهای نفت خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 420095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.