۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کاهش دفن زباله در طبیعت کرج

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: مدیریت شهری کرج با افتتاح پروژه‌های مختلف در راستای کاهش دفن زباله در طبیعت تلاش می‌کند.

احمد خیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه روزانه بیش از ۵.۳ میلیون تن زباله در جهان تولید می‌شود، اظهار کرد: ایران با میانگین سرانه ۷۰۰ گرم، بالغ بر ۵۰ هزار تن زباله در روز تولید می‌کند.

وی با اشاره به شرایط نامناسب دفع زباله‌ها در کشور افزود: برخی از کشورهای توسعه یافته نزدیک به ۷۰ درصد زباله‌های تولیدی خود را بازیافت می‌کنند، اما در ایران نزدیک به ۹۵ درصد پسماند در طبیعت دفن می شود و این به معنای نابودی تدریجی کره زمین است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با تاکید بر لزوم کاهش هزینه مدیریت پسماند در کشور، عنوان کرد: در مرکز پردازش و دفن حلقه دره کرج روزانه بالغ بر ۱۵۰۰ تن پسماند شهروندان کرج و شهرهای همجوار پذیرش می‌شود.

وی ادامه داد: برای مدیریت این حجم از زباله سالیانه میلیاردها تومان هزینه می‌شود که با اندکی تغییر می‌توانیم شاهد میلیاردها تومان صرفه جویی در این هزینه باشیم.

خیری تلاش در نهادینه کردن فرهنگ کاهش تولید زباله را بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و افزود: می توان در این راستا به جای استفاده کردن از بطری های پلاستیکی از لیوان‌های ماگ شخصی استفاده کرد، همچنین با استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای هنگام خرید می‌توان در کاهش تولید زباله‌ موثر بود.

وی هدف سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج را کاهش تولید زباله و افزایش حداکثر بازیافت و دفن حداقلی زباله‌ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سال جاری شاهد اقدامات مثبت در حوزه مدیریت پسماند باشیم.

به گفته رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، مدیریت شهری با افتتاح پروژه‌های بزرگ در صدد ساماندهی و بهبود شرایط مرکز دفن پسماندهای استان البرز است.

کد خبر 420082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.