تسهیلات اقتصادی مربوط به دوره شیوع کرونا، موجب لغو دیگر تصمیمات حمایتی نشود

رئیس اتاق ایران با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور از او خواست تدابیری اتخاذ شود که اجرای تسهیلات و تمهیدات اقتصادی مربوط به دوره شیوع بیماری کرونا موجب لغو دیگر تصمیمات حمایتی مربوط به شرایط معمول کشور، نشود.

به گزارش ایمنا به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق ایران با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور از او خواست تدابیری اتخاذ شود که اجرای تسهیلات و تمهیدات اقتصادی مربوط به دوره شیوع بیماری کرونا موجب لغو دیگر تصمیمات حمایتی مربوط به شرایط معمول کشور، نشود.

غلامحسین شافعی در نامه به اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه تقریبا اکثر صنایع نسبت به سال قبل شرایط بدتری دارند، نوشته است: «پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر معرفی ده رسته شغلی آسیب دیده و در نظر گرفتن برخی تسهیلات بیمه‌ای و مالیاتی برای ایشان، سازمان تامین اجتماعی ضمن ابلاغ مصوبه «امهال حق بیمه سهم کارفرمایی مربوط به فهرست اسفند ماه ۱۳۹۸، فروردین ۱۳۹۹ و بعد» به شعب سازمان، اقدام به لغو کلیه مجوزها و تسهیلات در نظر گرفته شده توسط نهادهایی همچون ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید، شورای تامین کارگری، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ... در خصوص سایر فعالیت‌های خارجی از فهرست ده رسته شغل مذکور نموده است.»

پیش از این فهرست ۱۰ رسته شغلی آسیب دیده از شیوع کرونا از سوی بانک مرکزی به این شرح اعلام شده بود: «مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت»، «مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی»، «حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی»، «دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری»، «تولید و توزیع پوشاک»، «تولید و توزیع کیف وکفش»، «مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه»، «مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی»، «مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی» و «مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی».

شافعی در نامه خود به جهانگیری یادآور شده است که این اقدام سازمان تامین اجتماعی موجب عمیق شدن بحران و باعث بیکاری حجم زیادی از کارگران و تعطیلی صنایع در سالی خواهد شد که تحت عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است.

متن کامل نامه غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور
 باسلام و تحیات؛

احتراما با آروزی توفیق الهی برای جنابعالی به استحضار می‌رساند پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر معرفی ده رسته شغلی آسیب دیده و در نظر گرفتن برخی تسهیلات بیمه‌ای و مالیاتی برای ایشان، سازمان محترم تامین اجتماعی ضمن ابلاغ مصوبه «امهال حق بیمه سهم کارفرمایی مربوط به فهرست اسفند ماه ۱۳۹۸، فروردین ۱۳۹۹ و بعد» به شعب سازمان، اقدام به لغو کلیه مجوزها و تسهیلات در نظر گرفته شده توسط نهادهایی همچون ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید، شورای تامین کارگری، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ... در خصوص سایر فعالیت‌های خارجی از فهرست ده رسته شغل مذکور نموده است، این امر موجب عمیق شدن بحران و باعث بیکاری حجم زیادی از کارگران در صنایع می‌گردد.
 با عنایت به مطالب فوق به اطلاع می‌رساند که تقریبا اکثر صنایع نسبت به سال قبل شرایط بدتری دارند و در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است این صنایع تقریبا با خطر تعطیلی مواجه خواهند شد. در همین راستا از جنابعالی درخواست می‌شود هرچه سریعتر دستور فرمایید اجرای تسهیلات و تمهیدات مربوط به دوره شیوع بیماری کرونا موجب لغو دیگر تصمیمات حمایتی که برای شرایط معمول کشور اتخاذ شده است، نگردد.
مزید تاییدات جنابعالی را از خداوند سبحان مسئلت دارم.

کد خبر 420063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.