۱۰ ساعت پارک رایگان برای شهروندان مشهدی

مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری شهرداری مشهد از اختصاص پارک ۱۰ ساعتی رایگان به شهروندان عضو در طرح خوداظهاری الیت در اپلیکیشن «شهرمن» خبرداد.

به گزارش ایمنا، محمد عین‌القضات در این باره اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته از اپلیکیشن «شهرمن» رونمایی کردیم، یکی از سرویس‌های که در این اپلیکیشن وجود دارد و در حال فعالیت بوده، خوداظهاری پارک حاشیه‌ای الیت است.

وی ادامه داد: در بخش خدمت هوشمندسازی خوداظهاری پارک حاشیه ای که یکی از وام‌های شهر هوشمند و شعار شهرداری است، را محقق کردیم که مردم می‌توانند به تنهایی نقش پارکبان را ایفا کنند و در ازای آن پارکبانان تغییر نقش داده و به عنوان یک فرد کنترل‌دهنده به فعالیت خود ادامه ‌دهند.

مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری شهرداری مشهد افزود: این اقدام دارای چند ویژگی خاص است طبق مصوبه سال گذشته شورای اسلامی شهر مشهد هر شهروند که در این طرح مشارکت کند، ماهیانه ۱۰ ساعت پارک رایگان در حاشیه خیابان‌ها دریافت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن پس از آنکه این ۱۰ ساعت به اتمام برسد، ۳۰ درصد تخفیف برای تعرفه‌های فعلی الیت به فرد تعلق می‌گیرد.

عین‌القضات خاطرنشان کرد: پارکومترهایی که قدیم در خیابان‌ها نصب بود و مردم با سکه انداختن در آن پارکومتر هزینه پارک خود را پرداخت می‌کردند دیگر وجود ندارد و مردم می‌توانند این اقدام را با گوشی خود انجام دهند.

مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری شهرداری مشهد با اشاره به دیگر مزایای این اقدام، تصریح کرد: یکی دیگر از نکات مثبت خوداظهاری الیت در اپ «شهر من» این است که افراد لازم نیست از قبل پلاک خود را شارژ کنند و کسی به آنها مراجعه نمی‌کند تا کمبود اعتبار را به آن گوشزد شود.

عین‌القضات اضافه کرد: علاوه بر این باتوجه به اینکه داشبورد شهروندی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد از یک بخش مشخص شده از سوابق پارک خودرو خود اطلاع پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته این طرح به صورت پایلوت در خیابان‌های هاشمیه و سجاد اجرایی شد، از امروز این طرح در کل شهر اجرایی و تا دهم یا پانزدهم (بنا به تصمیم معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد) به طور اختیاری و با پارک حاشیه رایگان است؛ اما پس از تاریخ عنوان شده به صورت اجباری در کل شهر خواهد بود و دیگر پارکبانان برای شارژ مبلغی را دریافت نخواهند کرد.

کد خبر 420062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.