۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: بر اساس طرحی کارشناسی و برنامه‌ریزی شده، سگ‌های سرگردان و بلاصاحب در محدوده شهر که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند به زودی توسط واحد خدمات شهری شهرداری جمع‌آوری و عقیم‌سازی می‌شوند.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل افزایش تعداد سگ‌های سرگردان در شهر مرزی و گردشگرپذیر آستارا روز گذشته جلسه‌ای با حضور شهردار و معاون خدمات شهری و یکی از پزشکان و حامیان حیوانات در محل شهرداری برگزار و نحوه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب بررسی شد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ناقل بودن سگ‌های بلاصاحب، برای نخستین بار کارگروهی متشکل از شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، حفاظت محیط زیست، شبکه دامپزشکی و حامیان حیوانات تشکیل شده است تا سگ‌های بلاصاحب از محدوده شهری آستارا جمع‌آوری و عقیم سازی شوند.

شهردار بندر آستارا با بیان اینکه مکانی مناسب و کاملا بهداشتی در یکی از نقاط شهر به عنوان محل نگهداری سگ‌های بلاصاحب در نظر گرفته شده است، افزود : یکی از حامیان حیوانات در آستارا قول مساعد داده تا همه هزینه‌های عقیم‌سازی این حیوانات را متقبل شود.

معیتی افزود: شهرداری در نظر دارد تا کیسه زباله رایگان در اختیار مراکز فروش دام و طیور، مواد غذایی و ماهی فروشانی که اقدام به تفکیک دورریزهای مواد غذایی خود کنند قرار دهد، البته صاحبان اصنافی که در این کار فرهنگی مشارکت کنند نیز از تخفیف عوارض پرداختی شهرداری بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: نیروی خدمات شهری روزانه ضایعات مواد غذایی را جمع‌آوری می‌کنند تا به عنوان غذای سگ‌های بلاصاحب مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: نیروهای خدمات شهری در سال گذشته ۹۴ قلاده سگ بلاصاحب را به وسیله طعمه‌گذاری و با استفاده از تور، زنده گیری کردند.

وی با بیان اینکه سگ‌ها پس از زنده‌گیری به قفس‌هایی در ورودی محوطه جایگاه دفن زباله منتقل شدند، افزود: با کمک واحد دامپزشکی آستارا سگ‌های بیمار شناسایی، تیمار و واکسینه شده و پس از بهبودی کامل به عنوان سگ نگهبان در دامداری‌ها، محیط‌های کشاورزی و واحدهای صنعتی بکارگیری شدند.

شهردار آستارا عنوان کرد: حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند، می‌توانند با مراجعه به واحد خدمات شهری شهرداری آستارا نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 420051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.