امیدواریم در استیناف به نتیجه برسیم/ از تمام پتانسیل‌ها برای نقص رای بازی استفاده می‌کنیم

مدیر امور حقوقی باشگاه سپاهان گفت: باشگاه سپاهان این اطمینان را به مردم شریف اصفهان می دهد که جهت پیگیری موضوع از تمام پتانسیل و فرصت های قانونی در راستای اجرای عدالت و نقض رای کمیته انضباطی برای دیدار بازی جنجالی سپاهان و پرسپولیس استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهار روز پس از لغو دیدار جنجالی سپاهان و پرسپولیس کمیته انضباطی رای نهایی خود را اعلام و تیم تهرانی را سه بر صفر پیروز میدان کرد. با این وجود قائله نخوابید و سپاهانی‌ها که حکم صادر شده چندان باب میلشان نبود، کار را به کمیته استیناف کشاندند. کرونا پرونده الکلاسیکوی ایران را بدون بررسی در کمیته استیناف رها کرد تا اعضای دو تیم بیش از پیش از خجالت هم در بیایند.

حساسیت این بازی و تاثیری که بر روند جدول دارد سایر مدعیان را نیز به تکاپو انداخته تا آخرین شانس‌ها را برای متوقف کردن قطار پرسپولیس امتحان کنند. آن‌ها به خوبی می‌دانند اگر بازی سپاهان و پرسولیس برگزار شود و تیم اصفهانی برنده از زمین خارج شود، آن وقت اختلاف ۱۰ امتیازه فعلی با تیم دوم لیگ به ۴ امتیاز تنزل می‌یابد؛ اتفاقی که می‌تواند رنگ پیراهن قهرمان لیگ نوزدهم را به کلی عوض کند.

با این اوصاف سپاهانی‌ها خواستار برگزاری جلسه حضوری با کمیته استیناف شدند تا بهتر دفاعیات خود را ارائه دهند. روز گذشته نیز منوچهر نیکفر، سرپرست این باشگاه اعلام کرد که با درخواست سپاهان موافقت شده‌ است و در حالی که قرار بود تا پایان هفته کمیته استیناف تصمیم‌گیری پایانی را در خصوص این پرونده انجام دهد، آن را به زمانی دیگر موکول کرده تا نمایندگان دو باشگاه بتوانند حضوری از خود دفاع کنند.

البته از همان ساعات ابتدایی گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفت که شاید باشگاه سپاهان اگر نتواند نتیجه را تغییر دهد کار را به مجامع بین‌المللی بکشاند. احتمالی که با صحبت‌های ضد و نقیض مسئولان سپاهان پیچیده‌تر شد و اظهار نظر درباره‌ آن را دشوارتر ساخت.

در همین خصوص، حلاجی مدیر امور حقوقی باشگاه سپاهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اول از همه تشکر می‌کنم از اعضای محترم کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به جهت ارائه فرصت دفاع به صورت حضوری و تشکیل جسله با حضور طرفین که مورد درخواست باشگاه سپاهان بوده است. متاسفانه کمیته محترم انضباطی حق دفاع مکتوب و ارسال لایحه را صرفا به باشگاه داده بود و امکان دفاع حضوری در کمیته انضباطی برای سپاهان فراهم نگردید.

وی افزود: در واقع حق جلسه حضوری در کمیته انضباطی اصلا به سپاهان داده نشد و تنها مکاتبه‌ای انجام گرفت و فرصت دو روزه‌ای برای ارسال لایحه به باشگاه داده‌ شد.

مدیر امور حقوقی باشگاه سپاهان با غیرقانونی خواندن رای کمیته انضباطی در خصوص دیدار سپاهان و پرسپولیس، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که در رای صادره از سوی کمیته انضباطی قانون رعایت نشده‌ است؛ به هر حال در این پرونده اتفاقات غیر قابل پیش بینی و خارج از کنترل و اراده منجر به تاخیر موجه ورود تیم سپاهان به محل ورزشگاه نقش جهان شده‌ است و بر اساس آئین نامه برگزاری مسابقات باید بازی انجام می‌شده‌ است.

حلاجی با بیان این که از تمام پتانسیل‌ها برای پیگیری این پرونده استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: امیدواریم انتظار به حق مردم استان اصفهان به رعایت انصاف و قانون در کمیته محترم استیناف پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: باشگاه سپاهان هم این اطمینان را به مردم شریف اصفهان می دهد که جهت پیگیری موضوع از تمام پتانسیل و فرصت های قانونی در راستای اجرای عدالت و نقض رای کمیته انضباطی استفاده کند. البته امیدوار هستیم که همین جا و در کمیته استیناف به نتیجه برسیم و حق سپاهان باز گردانده شود.

حلاجی در خصوص ادعای یکی از اعضای کمیته انضباطی مبنی بر ارسال دفاعیات به این کمیته با پیک موتوری، تصریح کرد: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. دفاعیات در زمان قانونی به صورت مبسوط و به شکل صحیح ارسال و در رای قطعی کمیته انضباطی نیز به آن استناد شده‌ است.

به گزارش ایمنا، با این اوصاف به نظر می‌رسد زردپوشان اصفهانی در تلاش هستند تا هر طور شده رای کمیته انضباطی را باطل کنند. از سوی دیگر و طبق شنیده ها از راهرو های باشگاه سپاهان در صورت صدور رای کمیته استیناف به نفع پرسپولیس و عدم تغییر حکم فعلی کمیته انضباطی، احتمال شکایت این باشگاه در دادگاه بین المللی ورزش جدی است و بعید نیست که همچون سوپرکاپ جنجالی استقلال و پرسپولیس، این بار هم صدور رای نهایی بر عهده مجامع خارجی گذاشته شود.

کد خبر 420039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.