روحانی بر ضرورت تلاش در راستای تسریع در اجرای توافقات تهران - مسکو تاکید کرد

روئسای جمهوری ایران و روسیه روابط و همکاری‌های فی مابین را صمیمانه، راهبردی و استراتژیک دانسته و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری‌های تهران - مسکو و تسریع در اجرای توافقات تاکید کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه با وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان ابراز امیدواری کردتا همه کشورها بتوانند با همکاری و همراهی یکدیگر در آینده نزدیک از این ویروس رهایی پیدا کنند.

رییس جمهوری با اشاره به ضرورت گسترش همکاری‌ها و تبادل تجربیات ایران و روسیه در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: مسئولان دو کشور باید تلاش کنند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تبادلات تجاری فی مابین انجام شود.

روحانی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی از سوی آمریکا علیه ایران در این شرایط سخت و مانع تراشی برای پرداخت وام به ایران توسط صندوق بین المللی پول، خاطرنشان کرد: امروز شرایط سختی پیش روی همه کشورهای جهان قرار دارد و در این شرایط کشورهای دوست باید همکاری و روابط صمیمانه تری با هم داشته باشند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر روابط صمیمی و راهبردی بین ایران و روسیه برقرار بوده است، بر تلاش در راستای گسترش روابط و همکاری‌های همه جانبه بویژه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و علمی و پزشکی دو کشورتاکید کرد.

روحانی با اشاره به برخی اقدامات تحریک آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و گفت وگوهای دو کشور پیرامون مسائل و مشکلات منطقه و ادامه رایزنی ‌سران ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه تاکید کرد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض حقوق انسانی است

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به شیوع کرونا در بیشتر کشورهای جهان، تشریک مساعی، همکاری و تبادل تجربیات دو کشور را در عبور از این شرایط سخت حائز اهمیت دانست و بر توسعه روابط و مناسبات فی مابین و تلاش برای  تسریع در اجرای توافقات تهران - مسکو تاکید کرد.

رییس جمهوری روسیه با بیان اینکه خوشبختانه طرح‌های خوبی بین دو کشور در حال انجام بوده و مسئولان دو کشور بر تسریع در اجرای توافقات اهتمام دارند، افزود: روسیه روابط استراتژیکی با ایران داشته و همواره از توسعه مناسبات و همکاری‌های متقابل استقبال می‌کند.

پوتین با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این اقدامات را نقض حقوق انسانی دانست و اظهار داشت: متاسفانه در غرب از حقوق انسانی زیاد سخن می‌گویند اما در عمل رفتاری متفاوت دارند.

رییس جمهوری روسیه همچنین ادامه رایزنی‌های ایران و روسیه درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پیگیری روند آستانه و گفت وگوهای سه جانبه با ترکیه در این راستا را حائز اهمیت عنوان کرد.

کد خبر 420007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.