آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در اصفهان در دوم اردیبهشت ماه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار بیماران جدید مبتلا به کرونا ویروس، ترخیص شدگان و تعداد بیماران تحت مراقبت های ویژه با وضعیت حادتر در بیمارستان ها در طی ۲۴ ساعت اخیر را تشریح کرد.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: تعداد ۱۳۹ مورد بیمار جدید از افراد مشکوک به کرونا ویروس با علائم بالینی وارد سیستم درمانی شده و تحت بستری قرار گرفتند.

وی افزود: در همین زمان خوشبختانه ۱۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا که در مراکز درمانی و بیمارستان ها تحت مراقبت بودن با بهتر شدن وضعیت عموی بیماری ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: اکنون تعداد کل بیماران در بیمارستان های ویژه بستری کرونا در استان ۷۴۸ نفر است که متاسفانه از این آمار ۱۸۲ بیمار در بخش مراقبت های ویژه در حال دریافت خدمات درمانی هستند که امیدواریم هر چه سریع تر این تعداد به افراد ترخیصی از بیمارستان ها اضافه شوند.

وی تصریح کرد: اگر آمارها را مشاهده کنیم یک هفته ای است که تقریبا هر روز ۱۱۰ تا ۱۳۰ نفر از بیماران ترخیص می‌شوند .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: روزانه آمار مبتلایان را رصد می کنیم، طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح جامعه وجود دارد و انتظار بر این است که با هشدارهایی که به مردم داده شده است با رعایت نکات بهداشتی و توجه به هشدارها هفته آینده سرنوشت ساز باشد.

نجیمی با اشاره به اینکه اگر حتی شاهد کاهش آمار مبتلایان روزانه نباشیم اما همین تثبیت ابتلا به این ویروس را بتوانیم در آمارها داشته باشیم برایمان امیدوار کننده است، اظهار کرد: چنانچه با روند افزایشی رو به رو نشویم می توانیم نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ماه خوش بین باشیم . وقوع این اتفاق وابسته به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف و مردم است تا به زودی شاهد بازگشت زندگی شهروندان به شرایط عادی باشیم.

کد خبر 419990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.