ساخت فیلم آموزشی نحوه برقراری ارتباط کادر درمانی با ناشنوایان مبتلا به کرونا

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: پروتکل آموزش زبان اشاره برای کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی جهت برقراری ارتباط با افراد ناشنوای مبتلا به بیماری کرونا، در قالب یک فیلم آموزشی تهیه و تدوین شد.

به گزارش ایمنا، سیدجواد حسینی با اشاره به ساخت فیلم آموزشی برای برقراری ارتباط کادر درمانی با ناشنوایان مبتلابه کرونا، اظهار کرد: پروتکل ارتباط کارکنان بخش درمان با افراد با آسیب شنوایی مبتلا به کرونا، در این سازمان تهیه و تدوین‌ شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌­های ارتباطی افراد با آسیب شنوایی، آموزش کلمات و واژگان کاربردی در این حیطه به پزشکان، پرستاران، مراقبین بهداشت و کادر سلامت به‌ منظور تعامل موثر با ناشنوایان می‌تواند گام موثری در پیشگیری، کنترل و درمان، بیماری برای این گروه باشد.

حسینی تاکید کرد: کارشناسی برنامه‌ریزی آموزشی دانش آموزان با آسیب شنوایی این سازمان، مراحل پایانی تدوین، فیلم آموزش زبان اشاره برای برقراری ارتباط با افراد ناشنوا مبتلابه بیماری کرونا را در دست اقدام دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، خاطرنشان کرد: با آموزش کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران، مراقبین بهداشت، کارکنان بخش تشخیص بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی مشکلات ارتباطی این گروه مرتفع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم توجه به‌تمامی اقشار جامعه و نوع نیاز ایشان در دریافت خدمات و آموزش، تدوین پروتکل‌های آموزشی و بهداشتی برای گروه‌های مختلف افراد با نیاز ویژه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی با تاکید بر اینکه این فیلم آموزشی در چهار کلیپ، شامل صد واژه و جمله در بخش‌های، راهکارهای پیشگیری، علائم بیماری، برقراری ارتباط با افراد با آسیب شنوایی و واژگان عمومی تدوین‌ شده است، خاطرنشان کرد: فیلم در پورتال سازمان، شبکه شاد، بستر فضای مجازی و دیجیتالی و با هماهنگی وزارت بهداشت در اختیار کادر سلامت قرار می‌گیرد.

کد خبر 419976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.