کمتر از ۱۰ درصد تماس‌های آتش‌نشانی یاسوج منتهی به عملیات می‌شود

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تماس تلفنی با این سازمان برقرار می‌شود که کمتر از ۱۰ درصد این تماس‌ها به عملیات منتهی می شود و ۹۰ درصد آن‌ها اشتباه، مزاحم تلفنی و یا نیاز به راهنمایی است.

به گزارش ایمنا، محمد رستمی اظهار کرد: در سال ۹۸، ۱۳۹۱ عملیات توسط ماموران این سازمان انجام شده که بیشترین آن‌ها در تیرماه با ۱۸۳ مورد بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع عملیات های انجام گرفته بیشترین تعداد مربوط به محبوس شدن در اماکن با ۱۹۶ مورد، محبوس شدن در آسانسور با ۱۵۴ مورد، شرکت در مانور و پوشش ایمنی با ۱۵۴ مورد و عملیات مربوط به حیات وحش با ۱۲۷ مورد بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج اضافه کرد: همچنین در سال ۹۸ عملیات در کوهستان با سه مورد، آواربرداری و امدادنجات با چهار مورد و نشت گاز با چهار مورد کمترین عملیات‌های بوده است.

رستمی عنوان کرد:  روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تماس تلفنی با این سازمان برقرار می‌شود که کمتر از ۱۰ درصد این تماس‌ها به عملیات منتهی می شود و ۹۰ درصد آن‌ها اشتباه، مزاحم تلفنی و یا نیاز به راهنمایی است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد عملیات‌ها در فصل تابستان به دلیل گرم شدن هوا و آتش‌سوزی باغ‌ها و مزارع است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج تاکید کرد: عملیات‌های خارج از محدوده شهر را هم پوشش می‌دهیم و حتی فرستادن آتش‌نشان تا شعاع ۵۰ کیلومتری خارج از محدوده شهر را داشته‌ایم.

رستی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ بیشتر حوادث اتفاق افتاده غیر عمدی بوده و تنها یک مورد آتش سوزی عمدی در فروردین ۹۹ داشتیم، همچنین یک مورد فوتی در سال ۹۸ گزارش شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 419972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.