برای جلوگیری از پرخوری چه بخوریم؟

آشنایی با خواص هل، سلامتی با طعم میوه‌ و سبزی نوشیدن چای سبز و کمک به آلرژی های غذایی، دیابتی ها به این گوشت لب نزنند و مواد غذایی مفید برای برای جلوگیری از پرخوری را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک مطالعه جدید نشان می دهد، نوشیدن چای سبز می تواند به افراد مبتلا به آلرژی کمک کند. محققان دانشگاه شینشو در ژاپن دریافتند که میکروب های خاصی از معده می توانند بر نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به برخی از آلرژن ها تأثیر بگذارند و دریافتند که تعداد فلاونوئیدها، گروه متنوعی از گیاهان دارویی، می تواند باکتری های موجود در روده را بهبود بخشد. Flavonifractor plautii (FP)، که در روده یافت می شود، نوعی از باکتری های خانواده کلستریدیا است که به نظر می رسد دارای اثرات مثبتی بر سیستم ایمنی بدن است و التهاب را مهار می کند. در این مطالعه مشخص شد که FP توسط آنتی اکسیدان کاتچین موجود در چای سبز ایجاد می شود و گروهی از سلول ها به نام Th۲، که وظیفه واکنش بدن در برابر آلرژی های غذایی را بر عهده دارند، را محکم می کند.

برخی از سویه های کلستریدیا همچنین به کاهش فشار خون کمک می کنند و بیشتر در افراد لاغر وجود دارند، محققان پیش بینی می کنند که می توان از این باکتری ها برای تنظیم وزن نیز استفاده کرد. تاسوکو اوگیتا موفق شد باکتریهای FP را در خارج از بدن پرورش دهد، که شش ماه به طول انجامید. در ژاپن افراد رژیم غذایی سرشار از غذاهای تخمیر شده است که حاوی میزان زیادی باکتری خوب است و مقدار زیادی چای سبز که حاوی مقادیر زیادی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها است، مصرف می کنند. دانشمندان دانشگاه شینشو همچنان به بررسی ارتباط بین غذاهای منحصر به فرد برای فرهنگ ژاپنی و تأثیرات مثبت بر بدن انسان می پردازند و در ادامه ایمنی FP را بررسی می کنند تا بتوانند به عنوان یک پروبیوتیک ضد حساسیت از آن استفاده کنند.

دیابتی ها به این گوشت لب نزنند

متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه مصرف گوشت گاو اصلا به دیابتی ها توصیه نمی شود، لظهار کرد: گوشت گاو دیر هضم است و ماده ای که بعد از هضم آن به وجود می آید به سختی مورد استفاده بدن قرار می گیرد.

حمید شمسی باغبانان، افزود: به طور طبیعی روند استفاده سلول ها از مواد غذایی در این بیماری مختل می شود و نباید ماده غذایی مصرف شود که مواد حاصل از هضم آن به سختی مورد استفاده بدن قرار گیرد.

وی در مورد تفاوت پروتیئن ها و اینکه در نهایت بعد از هضم تجزیه شده و همه مثل هم می شوند، گفت: اگر چه پایه همه گوشت ها پروتئین است ولی زمان تجزیه و مواد حاصل از آنها با هم تفاوت هایی دارد. خود افراد هم تجربه دارند که هضم گوشت گاو با گوشت گوسفندی متفاوت است.

آشنایی با خواص هل

دانه‌های هل طعم گرم و بسیار خوشبویی دارند و همین امر باعث می‌شود استفاده از آن‌ها طعم مطبوع، منحصر به فرد و شیرینی را به مواد غذایی یا نوشیدنی‌ها ببخشد. این ادویه به طور گسترده‌ای برای تسکین مشکلات گوارشی و کمک به هضم و بهبود بوی دهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر زنان و مردان هندی برای حفظ تازگی بوی دهان خود از هل به جای نعناع استفاده می‌کنند.

هل سبز گران‌تر از سایر ادویه هاست، هل یکی از موادی است که مواد شیمیایی گیاهی بسیار قدرتمندی در خود دارد و سرشار از منگنز است. منگنز یکی از مواد معدنی است که به بدن کمک می‌کند بافت‌های همبند، استخوان‌ها و هورمون‌های جنسی را تشکیل دهد. این ماده همچنین برای عملکرد طبیعی اعصاب و مغز ضروری است و نقش مهمی در متابولیسم کربوهیدرات ها، متابولیسم چربی، جذب کلسیم و تنظیم سطح قند خون بازی می‌کند. تنها یک قاشق غذاخوری از هل می‌توانید ۸۰ درصد از نیاز روزانه بدن به منگنز را تامین نماید.

هل واقعا یکی از ادویه‌های شگفت انگیز پزشکی است و حتی می‌تواند درمان طبیعی برای سرطان و دیابت باشد. شرط می‌بندم بعد از خواندن این مقاله هل را برای همیشه در سبد غذایی خود قرار خواهید داد. هل می‌تواند به درمان شرایط معمولی و نیز بیماری‌های حاد و جدی کمک کند. هل برای رفع بوی بد دهان، کرم خوردگی دندان ها، بهبود سرطان، فشار خون، کنترل دیابت، سلامت سیستم گوارش و برای آسم مفید است.

برای جلوگیری از پرخوری چه بخوریم؟

زمانی که می‌خواهید وزن کم کنید و یا شیوه زندگی سالم‌تری داشته باشید، اغلب به شما توصیه می‌شود از خوردن زیاد قند، چربی و نمک خودداری و جایگزین‌های سالم را انتخاب کنید. خوراکی‌های مفید برای جلوگیری از پرخوری عبارتند از: یک موز، میان وعده کامل و سالم است. موز همچنین باعث تقویت عملکرد قلب می‌شود و مقدار زیادی پتاسیم برای بدن شما تامین می‌کند. موز همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B۶ و سرشار از فیبر است.

تخم‌مرغ در واقع یک غذای فوق‌العاده و سرشار از مواد مغذی، انواع ویتامین‌ها و  پروتئین است. پروتئین سیری طولانی مدت شما را تضمین می‌کند. وقتی می‌خواهید وزن کم کنید، برای جلوگیری از پرخوری کردن بادام را می‌توانید به صورت خام یا بو داده بخورید. بادام پر از ویتامین E، منیزیم و چربی‌های اشباع نشده است. با مصرف بادام، ۱۰ تا ۱۵ درصد چربی توسط بدن جذب نمی‌شود، در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌کنید.

اگرچه یک آووکادو کامل حاوی حدود ۳۲۲ کالری است؛ اما با این وجود به شما در کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری کردن کمک زیادی می‌کند. آووکادو اشتهای شما را کم می‌کند و متابولیسم بدن را تسریع می‌بخشد.

جو دوسر مقوی و ارزان است و با آن می‌توانید صبحانه‌ای عالی برای خود آماده کنید. از آن‌جا که جو دوسر حاوی فیبر محلول زیادی است، نوعی اسفنج ایجاد می‌کند و معده را برای مدت طولانی پر نگه می‌دارد ... سیب فواید بسیاری برای سلامتی ما دارد. به عنوان مثال سیب پر از ویتامین C و فیبر است. افزودن یک سیب به میان‌وعده‌های روزانه، نه تنها سبب می‌شود میوه و سبزیجات کافی دریافت کنید؛ بلکه به علت وجود فیبر، باعث ایجاد احساس سیری و جلوگیری از پرخوری کردن می‌شود.

سلامتی با طعم میوه‌ و سبزی

میوه‌ها و سبزیجات از زمانی که به یاد داریم، بخشی از رژیم غذایی ما بوده‌اند. با این حال هنوز هم نکات زیادی وجود دارد که ما درمورد این مواد غذایی مفید نمی‌دانیم. دانستن نکات جدید در این زمینه می‌تواند برای ما مفید باشد. موارد زیر از این جمله است:

گریپ فروت با داروها تداخل ایجاد می‌کند

گریپ فروت، یک میوه مغذی و مفید است، اما اگر همراه با داروهای خاصی مصرف شود، می‌تواند مضر باشد. ترکیبات موجود در گریپ فروت ممکن است با برخی داروها واکنش‌های بدی ایجاد کند. این واکنش‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

اگر دارو مصرف می‌کنید، قبل از خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب آن، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

کلم بروکلی پروتئین بیشتری نسبت به استیک دارد

پروتئین موجود درکلم‌بروکلی از پروتیئن یک استیک متوسط بیشتر است. این پروتیئن بدون هرگونه چربی‌های اشباع و ترانس یا کلسترول است و شما می‌توانید با مصرف کلم‌بروکلی تمام پروتئین‌های مورد نیازتان را با ریسک پایینی از بیماری‌های قلبی و عروقی دریافت کنید.

پوست پرتقال خواص شگفت‌انگیزی دارد

پوست میوه‌ها و سبزیجاتی مانند هویج، سیب و خیار می‌تواند از خود آنها مفیدتر باشد.

فیبر موجود در پوست پرتقال بیش از چهار برابر میوه اصلی است. پوست پرتقال همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری نسبت به میوه داخل آن است. بهترین راه برای مصرف پوست پرتقال، رنده کردن آن داخل غذاها یا مخلوط کردن آن با ماست یا غلات است.

فلفل دارای خاصیت انعقادی است

فلفل که در بیشتر موارد به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند تاثیری شگفت‌انگیز در انعقاد خون زخم‌ها داشته باشد.

به گفته برخی متخصصان، شما حتی می‌توانید مقداری فلفل قرمز را روی زخم بپاشید. در این حالت فلفل می‌تواند مانند یک گاز استریل عمل کند.

سیب می‌تواند مانند قهوه شما را بیدار نگه دارد

اگر معمولا بعد از ظهرها احساس کمبود انرژی دارید، با مصرف یک عدد سیب هنگام صبح می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. کربوهیدرات ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیاد سیب، شما را در طول روز سرحال و پرانرژی نگه خواهد داشت.

آناناس جوانه‌های چشایی را از کار می‌اندازد

آناناس حاوی آنزیمی به نام برملاین است که جوانه‌های چشایی را از کار می‌اندازد. بعد از خوردن یک آناناس، ذائقه شما حساسیت خود را تا زمانی که دهان بتواند دوباره خود را ترمیم کند. این کار حدود یک روز طول می‌کشد. قرار دادن آناناس خرد شده در یخچال کمی قبل از مصرف باعث می‌شود آنزیم‌های آن تجزیه شود و تأثیر بسیار ضعیف تری داشته باشد.

کد خبر 419971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.