آغاز طرح آزمایشی پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی در کاشان

سرپرست مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: طرح آزمایشی پلاسما درمانی بر روی تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در این مرکز با رعایت مقررات مربوطه اجرا می‌شود.

محمدرضا شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بهبود یافتگان بیماری کرونا می‌توانند نسبت به اهدای پلاسمای خود برای مشارکت در اجرای این طرح اقدام کنند، اظهار کرد:  افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بهبود یافته‌اند، آنتی بادی قوی برای مقابله با کرونا در پلاسمای خون خود دارند؛ از این رو پلاسمای این افراد، گرفته شده و به بیماران بدحال کرونایی تزریق می‌شود که این روش موسوم به پلاسما درمانی است.

وی ادامه داد: این روش با توجه به شیوع بیماری کرونا و مطالعه‌های انجام شده درباره پلاسما درمانی به طور آزمایشی بر روی تعدادی از بیماران در بیمارستان شهید دکتر بهشتی کاشان در حال انجام است.

سرپرست مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی کاشان با بیان اینکه این روش به‌صورت محدود برای تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا که دارای شرایط ویژه بر اساس پروتکل‌های موجود هستند، استفاده می‌شود، افزود: بهبود یافتگان بیماری کرونا که دارای شرایط سنی مناسب باشند، می‌توانند  دو هفته بعد از بهبود و در صورت نداشتن بیماری زمینه‌ای به این مرکز برای نمونه‌گیری و اهدای پلاسما مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح تحقیقاتی به صورت موردی درحال انجام است و در آن از خاصیت پادتنی برای از بین بردن ویروس کرونا استفاده می شود، خاطرنشان کرد: نتایج اولیه نشان می‌دهد که این روش در درمان بیماران متوسط و شدید موثر است و در بیماران شدید و با وضعیت بحرانی سبب کاهش مرگ‌ومیر شده است.

کد خبر 419938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.