تدوین طرح جامع مطالعات زلزله و سیل در قم

مدیرکل پیشگیری از بحران شهرداری قم از تدوین طرح جامع مطالعات زلزله و سیل در قم در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر رحیمی با تشریح شرایط شهر قم در بحران‌های شهری اظهار کرد: مرکز مدیریت و پیشگیری بحران شهرداری قم با هدف کاهش آسیب در شرایط بحرانی و کمک‌رسانی به شهروندان از پنج سال پیش تاکنون در کنار مردم بوده است.

وی با تأکید بر به‌ روزرسانی تجهیزات و انجام اقدامات زیربنایی تصریح کرد: طرح جامع مطالعاتی زلزله و سیل در حال تدوین بوده و بر اساس مطالعات جدید مورد بازنگری قرارگرفته است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت و پیشگیری از بحران شهرداری قم از تشکیل ستاد بحران در هر یک از مناطق هشتگانه به ریاست شهرداران مناطق خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر چهار کمیته اصلی ستاد مدیریت بحران در هر منطقه نیز ستاد بحران بر اساس نیازها و موقعیت منطقه در حال فعالیت بوده و مسائل و مشکلات به‌صورت مجزا نیز بررسی و رفع می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات ستاد بحران برای مبارزه با کرونا عنوان کرد: از نخستین جلسه ستاد بحران در استانداری و اعلام رسمی شیوع کرونا در شهر، ستاد بحران در شهرداری نیز تشکیل‌ شده و برنامه جامع ضدعفونی و گندزدایی شهر آغاز شده است.

وی از تشکیل ۱۰ کمیته برای مبارزه با کرونا خبر داد و افزود: ضدعفونی کردن تاکسی‌ها به‌صورت مستمر، استفاده از نقشه جی‌ ای اس برای شناسایی عارضه‌های شهری و ضدعفونی کردن هشت هزار نقطه بحرانی از اقدامات انجام‌شده است.

رحیمی ادامه داد: گند زدایی معابر شهر و المان‌ها و مبلمان شهری با ۴۰ دستگاه ماشین و همچنین حمل پسماندها بیمارستانی به‌صورت ویژه و دفن پسماندهای شهری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بخشی دیگر از اقدامات انجام‌شده است.

وی از تهیه دستگاه زباله‌سوز برای شهر قم خبر داد و گفت: با پیگیرهای شهردار قم و رایزنی‌های انجام‌شده با سفیر چین یک دستگاه زباله‌سوز به‌زودی وارد قم شده و نصب و راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 419931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.