۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
سراسیمگی نفتی عربستان سعودی

مقامات عربستان سعودی کاهش تولید نفت قبل از اول ماه مه را بطور مستقل بررسی خواهند کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: عربستان سعودی ممکن است تا قبل از اول ماه مه، تاریخ تعیین شده توسط اعضای اوپک+، تولید نفت را کاهش بدهد.

عربستان به دلیل عدم وضعیت مشابه در تاریخ قیمت نفت نگران شده است. روز ۲۰ ماه آوریل قیمت نفت آمریکا تا منهای ۴۰ دلار در ازای هر بشکه نفت افت کرد. فروشندگان این مبلغ را به خریداران برای خرید نفت پیشنهاد کردند.

نماینده ریاض گفت که با این «حمام خون» باید کاری انجام داد، اما احتمالا دیگر دیر شده است. اعضای دیگر اوپک پلاس نیز احتمالا به کاهش تولید زودتر از زمان مقرر روی خواهند آورد. اما آنچه به عربستان سعودی مربوط می شود، این کاهش باید در مطابقت با تعهدات حقوقی نسبت به خریداران  صورت گیرد.

توافق نهایی اوپک پلاس، نتوانست تأثیر چندانی بر افزایش قیمت نفت داشته باشد. بهای قیمت نفت در ماه ژوئن مارک برنت تا سطح ۳۱.۶۱ دلار در ازای هر بشکه کاهش یافته است. بهای نفت ماه مه مارک WTI تا ۲۲.۷۹ دلار در ازای هر بشکه کاهش می‌یابد.

در جریان کنفرانس ویدیویی کشورهای عضو اوپک و شرکای آن که مجموعا به اوپک پلاس شهرت یافته، تصمیم گرفته شد تولید نفت روزانه به میزان نه میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یابد. در اثر شیوع بیماری کرونا میزان تقاضا برای نفت خام به شدت کاهش یافته بود. میزان تقاضا برای نفت خام در حالت عادی حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی شده بود. حال آنکه میزان تقاضا برای نفت در بازارهای انرژی ظرف ماه‌های گذشته حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

تاثیر اولیه تصمیم کشورهای اوپک پلاس بر بهای نفت خام رضایت بخش نبوده است. بهای نفت برنت در واکنش به این تصمیم از افزایشی چهار درصدی برخوردار بود و به بیش از ۳۲ دلار برای هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز حدود پنج درصد افزایش یافته و به حدود ۲۴ دلار رسید.

این در حالی است که بهای میانگین نفت اوپک ثابت ماند. بهای نفت اوپک  در روز ۱۳ آوریل کمی بیش از ۲۱ دلار برای هر بشکه اعلام شده است.

کد خبر 419930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.