چین باید غرامت ۱۵۰ میلیارد یورویی کرونا را بپردازد

نشریه آلمانی بیلد در سرمقاله شماره ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) خود چین را عامل شیوع بیماری کووید ۱۹ در جهان خوانده و از این کشور خواستار جبران خسارت‌های وارده شده بود.

به گزارش ایمنا به نقل از یورونیوز، نویسنده این مطلب جنجالی و تحریک‌آمیز که یولیان رایشلت نام دارد، در این سرمقاله زیر عنوان «آنچه چین به ما بدهکار است»، نوشته بود آلمان باید یک صورتحساب ۱۵۰ میلیارد یورویی برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا را به چین بفرستد. «صورتحساب» مورد نظر این خبرنگار شامل ۲۴ میلیارد یورو ضرر گردشگری آلمان از ماه مارس تا آوریل، ۷.۲ میلیارد یورو خسارت صنعت فیلمسازی، یک میلیون یورو خسارت هواپیمایی لوفتهانزا و ۵۰ میلیارد یورو برای سود از دست رفته مشاغل کوچک آلمان بوده است.

مقام‌های چینی که از این موضوع به خشم آمده‌اند، در نامه‌ای سرگشاده که در واکنش به سرمقاله رایشلت به سردبیر این مجله فرستادند، ضمن یادآوری این که دولت پکن «خیلی زود در مورد خطر شیوع کرونا را به جهان هشدار داد»، خاطرنشان کردند که چین هرگونه تعهد برای پرداخت خسارت را رد می‌کند. نویسندگان این نامه همچنین نشریه بیلد را به «ملی‌گرایی، پیش‌داوری و دشمنی با چین» متهم کردند.

رایشلت در پاسخ این نامه نیز بار دیگر به دولت پکن تاخت و نوشت که رئیس جمهور چین، شی جین‌پینگ «با کنترل و پایش حکومت می‌کند»، چیزی که به نوشته او به معنی «نفی آزادی» است.

کد خبر 419881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.