بهره برداری از پروژه مشارکتی مجتمع صنفی عمده‌فروشان خشکبار

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: بخشی از پروژه مشارکتی مجتمع صنفی عمده‌فروشان خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره بار که احداث آن سال ۹۵ کلنگ‌زنی شد، سال گذشته اجرا شد و در صدد هستیم با مشارکت بخش خصوصی تیرماه ۹۹ این پروژه را بهره‌برداری کنیم.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای پروژه مشارکتی مجتمع صنفی عمده‌فروشان خشکبار ۲۴۰ هزارمتر مربع زمین با متراژ ساخت ۶۰ هزار مترمربع در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان در نظر گرفته شده که ۱۱۱ سوله، دفترکار و فروشگاه در آن ایجاد می‌شود.

وی افزود: ۴۵ سوله اولیه توسط سازمان ساماندهی ایجاد شده و ۶۶ سوله بعدی را قصد داریم با مشارکت بخش خصوصی اجرا کنیم؛ البته از مجموع ۴۵ سوله ایجاد شده سازمان تعداد ۹ واحد با تمامی زیرساخت‌ها برای مزایده گذاشته شده و از سال جاری واگذری‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تیرماه سال گذشته در میدان مرکزی میوه و تره بار عملیات احداث تالار ۲۵ آغاز شد، تصریح کرد: این تالار دارای ۲۸ غرفه عمده فروشان میوه و تره بار است که در تلاش هستیم تا اواسط سال جاری به پایان برسد.

وی ادامه داد: برای احداث و بهره‌برداری از این پروژه که تاکنون۶۰ درصد پیشرفت داشته، حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مجیری با بیان اینکه در سال جاری تالار ۲۴ در میدان مرکزی میوه و تره بار احداث خواهد شد، گفت: در واقع تالار ۲۴ فعلی تخریب و اسکلت آن به جای دیگر انتقال می‌یابد و محل تخریب که آزادسازی می‌شود، تالارهای ۲۶، ۲۵ و ۲۴ به صورت یکسان در این محل ساخته می شود که قرارداد آن از اول تیرماه سال جاری منعقد و عملیات ساخت و ساز را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: در میدان مرکزی یکی از پروژه هایی که در سال گذشته آغاز شده و تا نیمه نخست سال جاری به اتمام خواهد رسید، «بارانداز مرکزی شیلات» است، از این رو هماهنگی‌های لازم را با ادارات دامپزشکی و بهداشت انجام داده‌ایم تا بتوانیم مرکزی در خور شهر اصفهان ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر هر روز صبح صادرات ماهی تازه از میدان مرکزی اصفهان به استان‌های تهران، قم، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و سایر استان‌های اطراف انجام می‌شود که به لحاظ فعالیت های اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: برای کاربری زمینی که در قسمت شمال میدان مرکزی میوه و تره بار در اختیار داشتیم، مشاور گرفتیم و مطالعات آن در حال انجام است تا در سال جاری شمال میدان را اجرای طراحی لندسکیب برج کبوتر و طراحی اطراف آن انجام شود(طراحی لند اسکیپ، مهارتی حرفه‌ای در ادغام سازه‌های ساخت دست بشر، مانند ساختمان‌ها و پیاده‌روها، با مناظر طبیعی و طرح‌های زمین، آب و گیاهان است) و بخش دیگر زمینه ایجاد یک مهمانسرا با فضای شیک و امکانات کامل، دور از هیاهوی شهر در کنار دریاچه فراهم شده است.

کد خبر 419859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.