هزینه ۴۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی مادی‌های شهر

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مادی‌ها از جمله مالون چینی، احیای فضای سبز و مبلمان اطراف مادی های شهر هزینه شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهر اصفهان۳۲۰ کیلومتر مادی وجود دارد که سال گذشته سعی شد با توجه به جاری بودن آب در رودخانه زاینده رود بخشی از نیاز آبی آنها تامین شود.

وی افزود: سال گذشته در مادی فدن بعد از ۱۵ سال و مادی شایج  بعد از حدود ۲۰ سال آب جاری شد؛ البته حفظ درختان اطراف مادی‌ها برای ما یک اصل است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: برای ساماندهی مادی‌ها از جمله مالون چینی، احیای فضای سبز و مبلمان اطراف مادی های شهر در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به فرایند بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری، اظهار کرد: نگهداری تمام تاسیسات شهری، سایت‌های اساب بازی و ورزشی، آبنماها، موتورخانه‌ها و پروژه‌های روشنایی شهر توسط مدیریت بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری انجام می‌شود.

امیری ادامه داد: این مدیریت توانسته از ظرفیت انرژی خورشیدی به خوبی استفاده کند، به طوری که سال گذشته شهرداری اصفهان، شهرداری برتر کشور در زمینه استفاده از انرژی‌های خورشیدی و رتبه نخست استانی در زمینه کاهش مصرف انرژی شد.

وی گفت: مدیریت بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری در حال حاضر ۵۶  هزار پایه چراغ روشنایی را در پارک‌ها و بوستان‌های شهر نگهداری می‌کند و تعمیرات و نگهداری بیش از ۴۸۷ آبنما و ۲۶۲ سایت اسباب بازی را انجام می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در خصوص پروژه‌های محیط زیستی کارخانه پردازش پسماند، تصریح کرد: در کارخانه پردازش پسماند بر اساس فعالیت محیط زیستی، دو خط جدید با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در حال احداث است و تا دو ماه آینده بهره‌برداری و به سه خط قبلی اضافه ‌می‌شود که با این اقدام ۱۲ درصد تولید کود افزایش و ۱۲ درصد دفن پسماندها کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک در بیش از ۷۰ نقطه شهر وجود دارد که البته با توجه به شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و درخواست می‌شود شهروندان زباله‌های قابل بازیافت را بعد از عبور از بحران کرونا تحویل این ایستگاه‌ها دهند.

کد خبر 419855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.