۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
آغاز نهضت آسفالت در شهر آستارا

 شهردار بندر آستارا از آغاز اجرای نهضت آسفالت برای رفع مشکلات آسفالت کوچه و معابر این شهر مرزی خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نهضت آسفالت از برنامه‌های اصلی شهرداری آستارا در سال ۱۳۹۹ است و اجرای این پروژه از امروز_دوم اردیبهشت توسط پیمانکار آغاز شد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تداوم خواهد داشت.

وی افزود : براساس پیش‌بینی کارشناسان واحد عمران شهرداری برای اجرای نهضت آسفالت در شهر آستارا حدود ۱۴۰ هزار مترمربع کوچه و معابر شهری بر اساس اولویت بندی آسفالت می‌شود و برای انجام آن به یک‌هزار تن قیر نیاز است.

شهردار بندر آستارا عنوان کرد: مدیریت شهری آستارا در دو ماه گذشته ۱۲۰ تن قیر خریداری کرده و تاکنون ۲۰ تن از آن صرف لکه‌گیری و آسفالت معابر شهری شده است.

معیتی افزود: در سال گذشته نزدیک به ۱۵ هزار مترمربع از سطح معابر و خیابان‌های شهر لکه‌گیری و آسفالت شد، اما در سال جاری با همت مضاعف شهرداری جدول‌گذاری، کانیووگذاری، حفر کانال و زیرسازی بسیاری از کوچه و معابر شهری اجرا شده و به زودی آسفالت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال گذشته پروژه خیابان جدید حد فاصل ضلع شمالی پل فارابی تا بلوار سفیر امید طی آئینی با حضور مسئولان شهرستان کلنگ‌زنی شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای آن به تعویق افتاد. کارهای طراحی، مطالعاتی و برآورد هزینه‌های آن توسط کارشناسان شهرداری انجام شده و به زودی به پیمانکار واگذار و عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.

شهردار آستارا اضافه کرد: این خیابان به طول ۶۵۰ متر و عرض ۳۰ متر است و با صرف هزینه ۴۰ میلیارد ریال احداث و با اجرای این طرح خیابان فارابی به بلوار سفیر امید متصل می‌شود و ترافیک در این محدوده و مسیرهای منتهی به بازار بزرگ ساحلی کاهش می‌یابد.

معیتی ادامه داد: از ابتدای سال‌ جاری چمن زنی، کاشت نهال، پاکسازی و طراحی فضای سبز شهرک عباس‌آباد، هرس فضای سبز، پاکسازی مسیر و بازسازی سطل‌های زباله جاده سلامت ورودی شهر، کاشت و پوشش سبز میدان و بلوار ورودی آستارا از سمت اردبیل سه راه قلعه، عملیات پوشش کانال هدایت آب‌های سطحی خیابان شهید محرم باقی (کوی شالیزار)، شن‌ریزی وتسطیح کوچه پنجم شهید رستمیان اجرا شده و  فاز نخست عملیات دیواره‌سازی رودخانه مرداب به اتمام رسیده است.

وی عنوان کرد: شست‌وشو، پاکسازی و لایروبی کانال‌ها و اگوی شهری، تسطیح مسیر حاشیه تالاب استیل ، پاکسازی و تسطیح حاشیه ساحل درطرح سالم‌سازی دریا ، تسطیح باند کندرو محدوده شهرک عباس آباد و رنگ‌آمیزی جداول معابر شهری از دیگر اقدامات مهم شهرداری آستارا در فروردین‌ماه امسال است.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 419854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.