افتتاح و استارت ۱۰ پایگاه جدید بحران در مشهد

رییس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: امسال افتتاح یک پایگاه جدید بحران و استارت ۹ پایگاه جدید بحران در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم تا پایان سال تعداد پایگاه‌ها از ۱۴ به ۲۴ پایگاه افزایش یابد.

وحید اکلملی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های مستمر اعلام شده در رسانه‌ها از ابتدای شیوع ویروس کرونا، شهرداری مشهد انجام اقدامات سطح بندی شده را در دستور کار خود قرار داد و نسبت به تهیه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم در خصوص رعایت مسایل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا توسط تعداد یکصد نفر از نیروهای «سفیران دوام ثامن» به شهروندان ارائه شده است، افزود: در گام بعدی نیروهای مردمی، نیروهای دوام ثامن، نیروهای داوطلب آتش نشانی و حوزه های مختلف برای استریل معابر و محلات بکار گرفته شدند.

رییس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد ادامه داد: پایگاه‌های مدیریت بحران پس از یک دهه تخلیه و استریل شد و آماده باش کامل پایگاه‌ها جهت تحویل به دانشگاه علوم پزشکی انجام شد، البته هنوز دانشگاه برای استفاده از این محل‌ها اعلام نیاز نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز به عنوان پایگاه بعدی جهت استفاده دانشگاه علوم پزشکی برای شرایط اضطرار آمادگی لازم را دارد.

اکلملی با اشاره به استریل تمامی فضاها و اماکن عمومی در اختیار شهرداری مشهد از ابتدای اسفندماه سال گذشته، گفت: سطوح اماکن و ادارات زیر مجموعه شهرداری مشهد و محل‌هایی که شهروندان با آن مکان‌ها ارتباط داشتند مانند کتابخانه ها و مساجد ضدعفونی و استریل شده و این اقدام همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد از جمله اتوبوس‌ها، قطار شهری، تاکسی‌ها و پایانه های مسافربری، ایستگاه های اتوبوس و مترو به صورت روزانه انجام می‌شود، اظهار کرد: طبق دستور شهردار و اعضی شورای شهر مشهد و همکاری خوب معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، برای تهیه و توزیع رایگان بسته‌های معیشتی و بهداشتی در محلات مناطق کمتر برخوردار و آسیب‌پذیر اقدام شده است.

تحویل بسته بهداشتی درب منازل به صورت رایگان

رییس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن «شهرمن»، تصریح کرد: شهروندان مشهدی در هر نقطه ای از این کلانشهر می‌توانند با ثبت درخواست خود در این سامانه، ماسک ارزان قیمت و یک بطری ماده ضدعفونی رایگان را درب منزل بدون هزینه ارسال دریافت کنند.

وی گفت: در واقع بر اساس نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تمام اقداماتی که شهرداری‌های شهرهای جهان باید برای مقابله با شیوع بیماری کرونا انجام دهند را شهرداری مشهد در بالاترین سطح استانداردها انجام داده است.

اکلملی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد برای کاهش زنجیره انتقال کرونا، اظهار کرد: به‌دنبال اجرایی‌شدن مصوبه شورای‌شهر مبنی ‌بر فعالیت محدود ناوگان اتوبوسرانی از ابتدای اردیبهشت، در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامتی شهروندان، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این ناوگان اجرا  و در ایستگاه‌های اتوبوس نیز در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی روی صندلی‌ها نشانه‌گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه استریل فضاهای شهری همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به شرایط حاد ناشی از شیوع ویروس کرونا و در راستای اجرای سیاست‌های مدیریت شهری مشهد مبنی بر ارائه خدمات غیرحضوری و دورکاری و برقراری تمهیدات لازم به منظور پشتیبانی از فعالیت‌ها و مأموریت‌های تمامی سازمان‌ها، شرکت‌ها، مناطق و مدیریت‌های مختلف مجموعه شهرداری، زیرساخت مورد نیاز آن در کوتاه‌ترین زمان فراهم شده است.

رییس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد ضمن قدردانی از همکاری و تلاش‌های شهردار و شورای شهر مشهد، معاون مالی و پشتیبانی، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و برنامه‌ریزی، گفت: خرید ۱۷ دستگاه دیزل برای تامین برق اضطراری پایگاه‌های بحران انجام شده که تعداد پنج دیزل ثابت و ۱۲ دیزل پرتابل بوده و امکان ارسال به تمام نقاط شهر را داراست.

وی خاطرنشان کرد: امسال افتتاح یک پایگاه جدید بحران و استارت ۹ پایگاه جدید بحران در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم تا پایان سال تعداد پایگاه‌ها از ۱۴ تا به ۲۴ پایگاه افزایش یابد.

اکلملی ادامه داد: در گذشته مناطق ثامن، یک، هشت و ۱۱ فاقد پایگاه بودند که امسال در تمام این مناطق پایگاه بحران احداث و تمام مناطق مشهد دارای پایگاه بحران خواهند بود.

وی گفت: در مناطق کم برخوردار و با سطح تحصیلات خواندن کمتر، طرح هشدار توسط خودروها انجام و پیام‌های بهداشتی از طریق خودروهای مجهز به سیستم صوت اطلاع رسانی شد.

کد خبر 419846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.