برای تکمیل خط یک مترو اصفهان حداقل ٧۰۰ میلیارد تومان نیاز است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان گفت: با وجود بهره برداری از خط یک مترو اصفهان هنوز هم این خط به صورت کامل تکمیل نشده است و کمبود های زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "قطار شهری یکی از دستاوردهای مهم بشر در زمینه حمل و نقل است که به لحاظ بهبود مسائل زیست محیطی، کاهش ترددهای شهری و صرفه جویی در زمان سفرهای درون شهری، مدیران شهری را برای ورود به این عرصه مجاب کرده است.

در سال ١٣٧٥ طراحی ابتدایی خطوط قطار شهری اصفهان انجام و در سال ۷۹ بودجه ساخت آن برای ۵ کلانشهر کشور توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که اصفهان نیز یکی از این شهرها بود.

پس از تصویب بودجه و بر اساس مطالعات انجام‌شده سه خط مترو درون‌شهری برای اصفهان درنظر گرفته شد. خط یک از خیابان امام خمینی تا پایانه صفه به طول ۲۰ کیلومتر، خط ۲ از خیابان شهید غفاری تا خمینی‌شهر به طول ۲۳ کیلومتر و خط ۳ از میدان آزادی تا نیروگاه به طول ۹.۹ کیلومتر طراحی شد.

ساخت نخستین خط مترو اصفهان در سال ۸۱ آغاز و در سال ۹۶ کل این خط به بهره‌برداری رسید و درحال‌حاضر دارای ۲۰ کیلومتر مترو فعال در خط یک هستیم. مسیر این خط شمالی-‌جنوبی است و ۲۱ ایستگاه دارد.

با وجود بهره برداری از خط یک مترو اصفهان هنوز هم این خط به صورت کامل تکمیل نشده است و کمبود های زیادی دارد. تکمیل خط یک در شرایط کنونی نیازمند حداقل ٧۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیریت شهری می بایست با همکاری تمام مجموعه های مرتبط تلاش نماید تا هرچه سریع‌تر خط یک مترو اصفهان به صورت کامل به بهره برداری برسد و مشکلات و کاستی‌های موجود برطرف گردد."

کد خبر 419840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.