آمار جدید مبتلایان کرونا در منطقه کاشان در اول اردیبهشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا را در منطقه کاشان تشریح کرد.

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در منطقه کاشان بستری و تحت درمان هستند، اظهار کرد: تاکنون بیش از دو هزار و ۳۳۱ بیمار نیز از دو بیمارستان بهشتی کاشان و سیدالشهدای آران و بیدگل ترخیص شده اند و در منطقه کاشان جواب آزمایش یک هزار و ۸۹ بیمار مشکوک تنفسی از نظر ابتلا به کرونا مثبت و ۷۸۱ بیمار منفی گزارش شده است.

وی درباره سیر ابتلا به کرونا در میان شهروندان، ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا نیمه اسفند در منطقه کاشان شاهد سیر صعودی ابتلا به کرونا بودیم که از اواخر اسفند تا نیمه فروردین این سیر نزولی شد، اما هنوز به صفر نرسیده، در ارتباط با کرونا در منطقه کاشان تا کنون حدود ۲۰ هزار نفر به کلیه مراکز درمانی، بستری، سرپایی، تشخیصی و ... مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه هر چند سیر ابتلا به کرونانزولی شده اما هنوز به صفر نرسیده است، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که این ویروس همچنان در معابر و سطح منطقه جولان می‌دهد و این موضوع نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه اعلام تاریخ قطعی ریشه کنی این بیماری در حال حاضر امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل نابودی و ریشه کنی این ویروس همکاری مردم در قطع زنجیره شیوع این ویروس با رعایت مسائل بهداشتی فردی و عمومی و رعایت فاصله اجتماعی است.

مروجی افزایش تردد و رفت‌وآمدها در معابر و خیابان‌های شهر را نگران کننده دانست و افزود: کاهش ورودی‌های کرونایی به دو بیمارستان بهشتی کاشان و سیدالشهدای آران و بیدگل به منزله پایان کرونا نیست و از مردم همچنان می‌خواهیم به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از آحاد مردم و خیران برای مبارزه با کرونا در منطقه کاشان گفت: یکی از مهم‌ترین نمونه‌های مشارکت خیران در حوزه بهداشت و سلامت کاشان تأسیس آزمایشگاه تشخیص کرونا بود که به نوبه خود درسطح کشور کم نظیربود.

حمایت همگانی از مدافعان سلامت به عنوان شعار هفته سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به  نامگذاری هفته سلامت با عنوان"حمایت همگانی از مدافعان سلامت" و از تلاش و جانفشانی جهادگران عرصه سلامت در بحران شیوع ویروس کرونا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تقدیر و تشکر کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا درکشور ارزش وجودی تلاشگران و فرشتگان نجات را در نظام سلامت بیش از گذشته عیان نموده است.

وی توضیح داد: تقدیم شهدای مدافع سلامت نشانه بارزی از ایستادگی و استقامت مقتدرانه کادر بهداشت و درمان در حفظ و صیانت از سلامت جامعه است.

مروجی خاطر نشان کرد: هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا با بیان دستاوردهای حوزه سلامت و جایگاه آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی تاکید شود و با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی‌ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته به مردم درقالب برنامه منسجم و کلان ، مسیر تحقق سلامت جامعه هموار شود.

کد خبر 419824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.