ورزشکاران این بار با اهدای خون به میدان آمدند

در روزهایی که با شیوع بیماری کرونا خبری از برگزاری مسابقات ورزشی نیست، جمعی از ورزشکاران و مسئولان ورزش استان اصفهان اقدام به اهدای خون کردند.

به گزارش ایمنا، یکی از پیامدهای شیوع بیماری کرونا در کشور کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون و کمبود شدید برخی فرآورده‌ها و گروه‌های خونی بود.

پس از پشت سر گذاشتن شرایط بحرانی اهدای خون در اسفندماه سال گذشته، روند اهدای خون توسط شهروندان در فروردین ماه امسال شرایط بهتری پیدا کرد و هم‌اکنون وضعیت عادی دارد اما به گفته مدیرکل انتقال خون استان اصفهان این روند باید در ماه مبارک رمضان نیز ادامه پیدا کند تا روند تأمین خون و فرآورده‌های خونی برای بیماران تالاسمی و هموفیلی، مبتلایان به سرطان، مجروحان تصادفات و افرادی که عمل جراحی انجام داده‌اند با مشکل روبه رو نشود.

در همین راستا جمعی از ورزشکاران و مسئولان ورزشی استان امروز در مرکز انتقال خون اصفهان حضور یافتند تا در کنار سایر اقشار جامعه به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان در این خصوص گفت: جمعی از اعضای جامعه ورزش استان اصفهان امروز به صورت نمادین در مرکز انتقال خون شهر اصفهان حضور پیدا کرده و نسبت به اهدای خون خود اقدام کردند.

وحید رجبی با اشاره به حضور روسای هیئت‌های ورزشی استان اصفهان، کارکنان اداره‌کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان در مرکز انتقال خون اظهار داشت: با این حضور قصد داشتیم خدا قوتی به کادر پزشکی و درمانی که در ۲ ماه گذشته ایثارگرانه در خدمت مردم بودند بگوییم.

وی افزود: اهدای خون کوچک‌ترین کاری بود که جامعه ورزش استان اصفهان می‌توانست در قبال تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کادر درمانی استان و کشور انجام دهد و از همه ورزشکاران مشارکت‌کننده در این امر تشکر می‌کنم.

معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در حاشیه این حضور از ایثار و جانفشانی کادر پزشکی و درمانی کشور و استان که با فداکاری موجب حاکم شدن آرامش در جامعه شدند قدردانی کرد.

علیرضا امینازاده گفت: پس از هماهنگی سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان، جامعه ورزشی اصفهان در مرکز انتقال خون حضور پیدا کردند تا قدم کوچکی در راستای مبارزه با این ویروس منحوس بردارند و امیدوارم سایر ورزشکاران استان نیز در این اقدام خداپسندانه مشارکت کنند.

منبع: تسنیم

کد خبر 419815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.