تکمیل فاز یک قطار شهری نیازمند جذب اعتبار است

شهردار کرمانشاه در نشست خبری امروز اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت شهری و تکمیل زیرساخت‌های کلانشهر کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست خبری امروز دوشنبه _یکم اردیبهشت‌ماه ۹۹ شهردار کرمانشاه با حضور معاونان خود ضمن تشریح عملکرد مدیریت شهری و اقدامات انجام شده در زمینه رفع کاستی‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها، گفت: در ابتدا که کار را شروع کردیم چهار ماه بود حقوق پرسنل پرداخت نشده بود، اما با همت خداوند چهار ماه بدهی حقوق پرسنل و عیدی و بقیه مطالبات آن‌ها را در کمتر از دو ماه پرداخت کردیم.

سعید طلوعی درباره پروژه فیروزه اظهار کرد: این پروژه از پروژه‌های مشکل‌دار کرمانشاه است که چند سال پیش ۲۰ میلیارد تومان برای آن وام گرفته شده که الان به ۱۰۰ میلیارد بدهی بانکی رسیده است لیکن با هماهنگی استانداری پیگیر هستیم که مشکلاتش را رفع کنیم.

وی در خصوص انتقادات به اجرای پروژه منوریل گفت: برای پروژه منوریل تاکنون هزینه های زیادی شده و اینکه الان بگوئیم برچیده شود، منطقی نیست.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اقدامات در خصوص ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل شهری گفت: فاز یک قطار شهری از میدان آزادی تا سر کارمندان در قالب دو ایستگاه به شرط جذب ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار تا دوسال و نیم آینده به بهره برداری می رسد و اگر مشکلات مالی شهرداری برطرف شود تا شهریور ماه سالجاری تقاطع غیرهم سطح امام خمینی کرمانشاه تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ۲۰ سال تله کابین کرمانشاه در حال ساخت است ما سرمایه گذار آوردیم و تا ۲۲ بهمن امسال بخشی از آن را به مرحله بهره برداری می‌رسانیم.

طلوعی گفت: در راستای افزایش جاذبه‌های گردشگری شهر پیگیر ایجاد خیابان غذا در شهر کرمانشاه هستیم.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه هرجایی که تفاهم و همدلی باشد، مشکلات رفع خواهد شد، ابراز کرد: اختلاف‌نظر بین شورا و شهرداری طبیعی است؛ به هرحال ما دنبال تعامل هستیم.

وی ادامه داد: من مشکلی با حضور در جلسات شورا ندارم، بسیاری از جلسات شورا را رفته ام اما به دلیل مشغله در بسیاری از جلسات شورا، نماینده معرفی کرده ام.

طلوعی با اشاره به تولید ماسک به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و سازمان جهاد نصر خاطرنشان کرد: خط تولید ماسک با ظرفیت ۵۰ هزار عدد در روز در حال فعالیت است که در روزهای گذشته تعداد ماسک های تولیدی به ۱۲۱ هزار عدد رسید.

وی تصریح کرد: اولویت توزیع ماسک ابتدا با دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان بود که با توجه به اهمیت کار پاکبانان از آغاز شیوع ویروس کرونا در کرمانشاه تعدای نیز در اختیار نیروهای شهرداری قرار گرفت.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از مطالبات شهروندان ما احداث پارک بانوان است، گفت: مکان مناسب برای ایجاد پارک بانوان در نزدیکی های طاق بستان پیدا کرده ایم و در آینده نزدیک کلنگ زنی آن انجام می شود.

طلوعی درباره شایعاتی که اخیرا درخصوص زمین خواری در طاق بستان در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: بحث زمین خواری در طاق بستان اصلا وجود نداشت، متاسفانه برخی ها دنبال جوسازی بودند.

وی ادامه داد: اهالی روستای طاق بستان نیاز به آرامستان داشتند که ما هم به دنبال فراهم کردن فضا برای ایجاد آن بودیم که این امر موجب کاهش بار و فشار بر آرامستان کرمانشاه (باغ فردوس) می شد.

شهردار با اشاره مشکلات اقتصادی مردم، گفت: کار کردن در کرمانشاه بسیار دشوار است، متاسفانه در شهر کرمانشاه درآمد پایدار نداریم.

وی افزود: دنبال ممیزی شهر هستیم که بتوانیم به کسب درآمد پایدار برسیم، ما به دنبال برون سپاری کارها در شهردای هستیم.

طلوعی با بیان اینکه پیاده راه پارکینگ شهرداری به زودی به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: طول این پیاده راه بیش از ۲۳۰ متر است که تعدادی از خیران آمادگی خود را برای ساخت سرویس بهداشتی در این محل اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: اقدامات زیباسازی و فضای سبز شهرداری با جایگزین شدن درختان پالم به جای کاج سوزنی در حال انجام است؛ این درختان پس از دو سال می توانند با شرایط اقلیمی منطقه خود را وفق دهند و به زیباسازی شهر کمک دوچندان کنند.

وی در پایان با اشاره به معضل زباله گردی گفت: برای جمع آوری زباله گردها نیاز به یک کار جمعی نهادها داریم.

شهردار کرمانشاه گفت: برای آگاهی شهروندان از اقدامات انجام شده خبرنگاران می توانند با هماهنگی روابط عمومی از پروژه های سطح شهر بازدید کنند.

کد خبر 419804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.