برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در پاییز قطعی نشده است

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک پیش از ورود کرونا به ایران و اعلام شرایط بحرانی تصمیم به برگزاری این جشنواره در پاییز سال ۱۳۹۹ گرفته بود، اما با توجه به مشکلات بهداشتی هنوز برگزاری جشنواره در پاییز قطعی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیوع ویروس کرونا بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری جهان را تحت تاثیر قرار داده و باعث به تعویق افتادن و یا حتی تعطیلی برخی از بزرگترین فستیوال های دنیا نظیر جشنواره فیلم کن و ونیز شده است. مشکلات بهداشتی که در اثر  ویروس کرونا در ایران به وجود آمده باعث شده تا برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم که هر سال اصفهان میزبان آن بود در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

چندی پیش خبر کوچ این جشنواره به پاییز منتشر شد؛ با این حال ایمان حجتی، مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان با بیان اینکه "هنوز اعلام قطعی درباره برگزاری جشنواره در پاییز سال جاری نشده است"  به خبرنگار ایمنا گفت: پیش از ورود کرونا به ایران و مواجه شدن با این ویروس،  شورای سیاست گذاری به این جمع بندی رسید که جشنواره در پاییز سال ۱۳۹۹ برگزار شود و حتی اعلامیه‌ آن نیز در مجامع بین الملی سینما اعلام شد.

وی دلیل برگزاری چند دوره اخیر این جشنواره در  تابستان را تقارن ایام عزاداری محرم و صفر دانست و اظهار کرد: ادوار مختلف جشنواره فیلم کودک در پاییز برگزار شده و در چند سال گذشته به دلیل تقارن با ایام عزاداری محرم و صفر جشنواره در تابستان برگزار شد. ماه صفر در آبان‌ماه سال جاری به پایان می‌رسد و امکان برگزاری جشنواره در پاییز و در حوالی روز جهانی کودک ایجاد خواهد شد. تصمیم ما برگزاری جشنواره در این تاریخ است، ‌اما امسال با شرایط شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم و از الان نمی‌توان درباره آبان‌ماه صحبت کرد. باید زمان بگذرد و دید که فضا به چه شکل پیش می‌رود.

وی افزود: تکلیف بسیاری از جشنواره‌های بین المللی دیگر همچون جشنواره جهانی فیلم فجر هم مشخص نیست و هنوز کسی نمی‌داند این جشنواره در خردادماه برگزار می‌شود یا خیر. با این حال مرجع تصمیم گیری درباره برگزاری جشنواره فیلم کودک شورای سیاست گذاری این جشنواره است که عوامل بسیاری را بررسی می‌کند. یکی از عوامل تعداد فیلم‌های سینمایی است که امسال شمار فیلم‌های داخلی در حوزه کودک و نوجوان تعداد مطلوب بوده است.

مدیر اجرایی  سی و دومین جشنواره فیلم کودک تاکید کرد: باید دید که در پاییز وزارت بهداشت درباره سلامتی و امنیت بهداشت جامعه چه نظری خواهد داشت. همچنین مشارکت بین المللی در شرایط جدید باید سنجیده شود. در کل نیاز به بررسی جزئیات و جمع بندی نهایی مسائل است و اکنون درحال بررسی دقیق همه جوانب هستیم.

حجتی درباره زمان قطعی برگزاری جشنواره فیلم کودک در ادوار آینده خاطرنشان کرد: تقویم جشنواره‌های جهانی معمولا زمان ثابتی است و در سطح جهان زمان برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را در پاییز می‌شناسند. همچنین این زمان از نظر عدم تداخل با دیگر جشنواره‌ها مناسب است. مدارس هم در این ایام فعال‌ هستند و روز کودک نیز در همان زمان است. در ادوار دورتر هم جشنواره در پاییز برگزار می‌شد و تنها به دلیل حفظ شئون ایام عزاداری در چند سال اخیر به تابستان انتقال یافت. از امسال می‌توان جشنواره را در فصل پاییز برگزار کرد و تداوم داد.

وی درباره انتقاد هتلداران از برگزاری جشنواره فیلم کودک در پاییز  به دلیل تقارن این زمان با فصل شلوغ گردشگری اصفهان، توضیح داد: پاییز اصفهان زمان پیک سفر گردشگران است،‌ اما هیچگاه دلیل انتقال زمان برگزاری جشنواره این مسئله نبوده و وضعیت هتل‌ها در پاییز و تابستان اصفهان تفاوتی ندارد و احتمالا مشکلی پیش نیاید.

کد خبر 419803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.