خصوصی‌سازی سرخابی‌ها فقط در حد حرف است

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته بحث خصوصی‌سازی سرخابی‌ها در حد حرف بوده و بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

به گزارش ایمنا، مرتضی یکه در مورد بحث خصوصی‌سازی استقلال که قرار است در سال ۹۹ انجام شود، اظهار کرد: خصوصی‌سازی، یک بحث کاملاً کارشناسی است. چندین سال قرار بوده این اتفاق برای سرخابی‌ها رخ دهد اما همیشه نیمه‌کاره رها و به سال بعد موکول شده است. در سال گذشته هم جلسات متعددی برگزار شد و حتی خریدارانی هم پیدا شدند اما باز هم این اتفاق رخ نداد و همچنان استقلال و پرسپولیس زیر نظر دولت زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: مدتی است که گفته می‌شود قرار است در سال ۹۹ این دو تیم به شکل خصوصی اداره شوند اما به طور حتم همانند سال‌های گذشته، امسال هم این موضوع در حد حرف باقی خواهد ماند و بعید است که چنین اتفاقی برای این دو تیم رخ دهد. میزان بالای بدهی‌ها و عدم سوددهی این دو باشگاه، یکی از دلایل اصلی است و همچنان استقلال و پرسپولیس زیر نظر وزارت ورزش اداره خواهند شد.

یکه در خصوص انتخاب احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل جدید استقلال و جلساتی که وی با پیشکسوتان در طول روزهای گذشته داشته است، گفت: سعادتمند کار مهمی در پیش دارد، او می‌تواند از حضور پیشکسوتان و کسانی که صاحب تجربه هستند، استفاده لازم را ببرد. قدیمی‌های استقلال سال‌ها در این تیم حضور داشته، با نقاط ضعف این تیم آشنا هستند و می‌توانند تجربیات خود را در اختیار مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره قرار دهند؛ به شرط آنکه آنها هم از این تجربیات استفاده کرده و فقط به این مسئله بسنده نکنند که در هفته چندبار پیشکسوتان با مدیرعامل جلسه‌ای را برگزار کنند و هیچ ثمره‌ای نداشته باشد. قدیمی‌های استقلال دلسوز این تیم هستند و مطمئناً تمام تلاش آنها این است که بتوانند با کمک مسئولان باشگاه مشکلات استقلال را برطرف کنند و آرامش را به این تیم بازگردانند.

پیشکسوت استقلال در مورد شروع دوباره لیگ بیان کرد: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا، فوتبال در همه کشورها، تعطیل و زندگی مردم مختل شده و همه از این اتفاق متضرر شده‌اند. فوتبال ما هم به دلیل همین شرایط بد، دو ماه تعطیل شده است. اگر قرار است لیگ نوزدهم دوباره ادامه یابد، باید با یک برنامه‌ریزی منطقی، بازی‌ها آغاز شود که هیچ تیمی ضرر نکند. با توجه به اینکه زمان زیادی از تعطیلات گذشته و بازیکنان نتوانستند تمرینات فشرده‌ای را انجام دهند، مطمئناً یک ماه تا ۴۰ روز کادر فنی تیم‌ها وقت لازم دارند تا بتوانند بازیکنان را به شرایط آرمانی برای شروع دوباره لیگ برسانند. بنابراین نیاز به یک همفکری جمعی است تا با شروع بازی‌ها، تیم‌ها متضرر نشده و بازیکنان که قرار است در هفته دوبار به مصاف حریفان خود بروند، دچار آسیب‌دیدگی نشوند.

پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به اظهارات مطرح شده پیرامون معرفی یک تیم به عنوان قهرمان گفت: هرگز نمی‌شود یک تیم را قهرمان معرفی کرد، چرا که لیگ باید ادامه پیدا کند تا قهرمان آن مشخص شود. ۹ هفته و ۲۷ امتیاز باقی مانده و هر تیمی که بتواند بیشترین امتیاز را به دست بیاورد، مطمئناً به قهرمانی دست پیدا خواهد کرد. این امتیازات برای تیم‌های بالا و پایین جدول تأثیر بسزایی دارد بنابراین فکر غلطی است که به یکباره مسئولان فوتبال کشور، یک تیم را به عنوان قهرمان معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 419799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.